Šesti puta za redom
Apple je ponovno najvrjedniji svjetski brand
Prema rezultatima novog istraživanja, Apple se po vrijednosti branda nalazi ispred Googlea i Microsofta.
Mada je u nedavnom financijskom izvještaju Apple prikazao pad u prodaji iPhoneova nakon dugo vremena, te su njegovi telefoni na teritoriju SAD-a izgubili vodeće mjesto, to očito nije utjecalo na njegovu ukupnu vrijednost kao branda.
Prema najnovijem izvještaju koji donosi Forbes, Apple vrijedi ni manje ni više nego 154,1 milijardi dolara, što je povećanje od 6 posto u odnosu na godinu dana prije. Valja naglasiti da se Forbesovo istraživanje temelji isključivo na financijskim podacima, što znači da se u obzir uzima P/E omjer (eng. price-to-earnings ratio), pokazatelj koji se izračunava stavljanjem u omjer trenutačne tržišne cijene i zarada po dionici tijekom protekle poslovne godine. Zarada po dionici se računa tako da se ukupno ostvarena dobit poslije poreza podijeli brojem redovnih dionica, umanjenim za trezorske dionice.
To znači da usprkos padu u prodaji iPhoneova, Apple ima i dalje vrlo profitabilni biznis koji ga drži na vrhu svjetskih brandova.
Kao što smo rekli, na drugom mjestu se nalazi Google čija vrijednost branda iznosi 82,5 milijardi dolara uz rast od 26 posto, dok je Microsoft treći, a nakon njega dolaze Coca-Cola, te Facebook koji je tijekom protekle godine ostvario rast od impresivnih 44 posto, pa se polako približava samom vrhu i uskoro bi mogao prestići velikog proizvođača bezalkoholnih pića.
Izvor: Forbes
Učitavam komentare ...