Objavljeno: 30.08.2024. 14:15

Blue Origin

VIDEO: Najmlađa žena u svemiru

Blue Origin je uspješno odradio 26. misiju koja je u svemir dovela šest članova posade.

VIDEO: Najmlađa žena u svemiru

Bezosov Blue Origin uspješno je završio svoj osmi ljudski let u svemir i 26. let za program New Shepard. Posadu su činili Nicolina Elrick, Rob Ferl, Eugene Grin, dr. Eiman Jahangir, Ephraim Rabin i Karsen Kitchen, koja je službeno postala najmlađa žena koja je ikada bila u svemiru.

Kao i prošli letovi s posadom, NS-26 je također uz pomoć rakete New Shepard doveo kapsulu s putnicima na visino nešto iznad 100 km, odnosno preko takozvane Karmanove linije, koja se smatra granicom svemira, kao što možete vidjeti u snimci čitavog leta u ovom videu.

Karsen Kitchen, 21-godišnja studentica na Sveučilištu Sjeverne Karoline u Chapel Hillu koja studira komunikacije i astronomiju je tako ušla u povijest kao najmlađa žena koja je ikada prešla Kármánovu liniju, dok je Rob Ferl postao prvi znanstvenik kojeg je financirala NASA i koji je u mikrogravitaciji proveo eksperiment sa živim organizmima kao dio komercijalne suborbitalne svemirske posade.

Eksperiment je osmišljen kako bi znanstvenicima pomogao razumjeti kako biljni geni reagiraju na prijelaz u i iz mikrogravitacije. Ferl je aktivirao uređaj nazvan Kennedy Space Center Fixation Tube ili KFT, kako bi snimio aktivnost gena biljke Arabidopsis thaliana unutar cijevi kako bi je istraživači kasnije mogli proučavati u laboratoriju.

Mada su nekim članovima posade let platile razne organizacije i zaklade, većina ga je skupo platila. Blue Origin nikada nije objavio cijenu karte, no prema izvještajima s nekih prijašnjih letova, sjedala u letovima su koštala i do 1,3 milijuna dolara, iako se davno prije komuniciralo da će letovi koštati između 200 i 300 tisuća dolara.

Ove godine Blue Origin planira ići dalje s novom raketom New Glenn, koja je dizajnirana za orbitalne letove, no nije poznato kada će u svemir povesti prve astronaute.

Ključne riječi Blue Origin