Nuance
I "uspavani" mobiteli čut će glasovne komande
Proizvođač Nine, alternative Siriju, razvija tehnologiju napredne glasovne komunikacije.
Tvrtka Nuance koja već godinama razvija softver za glasovno upravljanje aplikacijama, intenzivno radi s proizvođačima čipova na razvoju čipseta za mobilne uređaje koji će omogućiti korisnicima pomoć mobitela bez potrebe da uređaj uopće dodirujete.
Nuance kaže kako će čak i u energetski štedljivom "sleep" modu, mobitel moći odgovoriti na vašu glasovnu komandu i uključiti komunikacijsku aplikaciju.
Vlad Sejnoha, šef tehnologije u Nuance Communications, navodi kako tvrtka surađuje s većim brojem tvrtki koje "rade vrlo aktivno na tome kako omogućiti takvu vrstu osobnog glasovnog asistenta koji će moći raditi pri minimalnoj potrošnji energije".
Mada to nije nikada službeno potvrđeno, Nuance se dovodi u vezu s Appleovim Sirijem, za koji se smatra kako je najvećim dijelom izrađen od strane Nuanceovog inženjerskog tima. Nuance je prije nekoliko mjeseci izdao vlastitog glasovnog asistenta za Android i iOS pod nazivom Nina, koji donosi neke napredne karakteristike, poput biometrije govora, odnosno prepoznavanja glasa, te ga predstavljaju "Sirijem za aplikacije".
Sejnoha vjeruje kako ćemo kroz godinu ili dvije biti u mogućnosti razgovarati sa svojim pametnim telefonom čak i kada se nalazi u "idleu" na stolu, postavljajući mu pitanja poput "Kada je moj sljedeći sastanak?". Telefon će prepoznati vaš glas, "probuditi se" i izvršiti zadaću ili upit koji ste mu zadali.
Sejnoha kaže kako glasovno upravljanje mobilnim uređajima obično fokusiramo na "dramatične" karakteristike poput umjetne inteligencije i prepoznavanja glasa, te nismo svjesni kako najobičnije "buđenje" telefona donosi mnoge poteškoće, te ga nije moguće izvesti bez hardverskih nadogradnji.
Pored toga, Nuance za potrebe nove generacije sustava glasovnog upravljanja radi i na drugim poboljšanjima, prije svega na mogućnostima softvera da razumije govor u raznim bučnim uvjetima, uključujući izoliranje određenog glasa u prostoru gdje mnoštvo ljudi istovremeno razgovara.
Sejnoha navodi kako će se proizvođači nove generacije glasovnih softverskih asistenata također morati dobro potruditi da njihovi servisi korisnike ne živciraju, a ne treba zaboraviti ni pitanje sigurnosti privatnih podataka, jer softver mora biti dovoljno pametan da ne "otkucava" aktivnosti svojeg vlasnika.
Učitavam komentare ...