Tone Analyzer
Superračunalo Watson kritizira vaše pisanje
IBM-ovo superračunalo analizira i prepoznaje emotivni naboj u vašim tekstovima.
Ukoliko posjetite ovu poveznicu, moći ćete i sami koristiti usluge demo inačice Tone Analyzera, novog alata u "kognitivnom računalstvu" koji koristi mozak IBM-ovog Watson superračunala.
Kada unesete dio teksta (dakako na engleskom), na primjer zamolbu za posao u Facebooku, te kliknete na Analyze, sustav će provesti "tone check", kako bi analizirao tri aspekta, odnosno emotivnu i društvenu komponentu, te stil pisanja.
Svaki od njih podijeljen je u dodatne kategorije, pa će vam na primjer moći reći je li vaš stil pisanja uvjerljiv ili nesiguran, te da li je emocionalni ton veseo, ljut ili negativan. Nakon toga računalo vam može ponuditi promjenu čitavog "tona", te sugerirati nove riječi kojima ćete ga "pokrpati.
Ako se pitate koja je svrha ovog alata, IBM navodi da je to alat nalik na spellchecker koji koristite za provjeru pravopisa i gramatike, s time da vam se sada nudi mogućnost provjere "tona" u vašem stilu pisanja. Na primjer, ako želite da pisma jednog vašeg zaposlenika imaju ugodniji ton, Watson će sugerirati da promijenite riječ "disappointing" (razočaravajući) u "unsatisfactory" (nezadovoljavajući), ili recimo "difficult" (težak) u "challenging" (izazovan). Zamjenom dovoljnog broja riječi, na taj ćete način u pismu koje šaljete nekom partneru dobiti pravu razinu ugodnosti ili vedrine, pri čemu osnovni sadržaj neće biti promijenjen.
IBM vjeruje da će to pomoći i oglašivačima, kako bi u svojim marketinškim kampanjama komunicirali "personalizirane atribute za ciljane klijente“.
Ako i sami isprobate demo inačicu Tone Analyzera, ukoliko malo bolje baratate engleskim, vjerojatno ćete brzo otkriti da je ovaj tip Watsonove inteligencije još uvijek nedovoljno pouzdan, te mu ponekad pobjegne kontekst, posebice ako se radi o višeznačnim riječima. Dakako, još uvijek nije dovoljno pametan da bi mogao prepoznati sarkazam ili humor, a loša mu je stvar i u tome što analizira pojedinačne riječi kako bi otkrio ton pisanja, no sigurni smo da će ga s vremenom unaprijediti.
Već možemo zamisliti situaciju u kojoj zatražite od računala da vam pomogne u sastavljanju službenog pisma ženskoj osobi od 75 godina, udovici s visokim tlakom i malom mirovinom, u kojem ju obavještavate da joj je pudlicu pregazio kamion, te će morati na svoj trošak platiti čišćenje asfalta. Ako uz pomoć Tone Analyzera uspijete doći do teksta nakon kojeg gospođa neće kolabirati na licu mjesta, znat ćete da je umjetna inteligencija dobro odradila svoj posao.
Izvor: IBM
Učitavam komentare ...