Pametni dućan
Zagreb prvi južno od Munchena ima svoj pametni dućan
U centru Zagreba otvorena je prva pametna trgovina kakvih u cijelom svijetu nema više od 200.
Naš najveći trgovački maloprodajni lanac Konzum pokazao je da prati najnovije tehnološke trendove u maloprodaji pa je tako danas u centru Zagreba otvorena prva pametna trgovina kakvih u cijelom svijetu nema više od 200.
Testirali smo sustav neposredno prije otvaranja trgovine za javnost i možemo reći da je zanimljivo iskustvo. Ideja je da korisnik prije svega instalira Konzum aplikaciju na svoj mobilni uređaj te kroz Smart trgovinu registrira sebe kao kupca.
Bitno je povezati naravno svoju valjanu kreditnu karticu kako bi trgovina mogla uredno izvršiti naplatu. Kupac generira QR kod kojim ulazi u trgovinu te potpuno slobodno bira proizvode koje stavlja izravno u vrećicu i na kraju kupnje jednostavno išeta iz trgovine.
Cijela tehnologija nije nova i već se cijelo desetljeće pojavljuju razni eksperimentalni projekti koji koriste computer vision tehnologiju no u posljednje se vrijeme, u maloprodaji, gdje se obrće ogromna količina robe, pojavljuje potreba za dinamičnim praćenjem robe na policama i interakcija kupaca s njom tijekom cijelog radnog dana trgovine kako bi se roba mogla nadopunjavati ili mijenjati pozicija ovisno o preferencijama kupaca.
150 kamera postavljenih po trgovini ima ulogu inteligentno prepoznati oblik, ambalažu i količinu proizvoda koju uzimate s police te je sustav odmah bilježi kao onu koju ste odabrali kupiti.
Roba se kupuje komadno i tako je prepoznaje sustav. Dakle, ako uzmete jednu bananu naplati će vam se komad, a ne njena težina. Dakle, ako ste u takvoj trgovini uzmite najveću bananu, sustav vam neće zamjeriti. Kad izađete iz trgovine odmah će se formirati račun i naplata će biti izvršena putem aplikacije. Ukoliko dođe do glitcheva koji su mogući čak i u standardnoj kupnji s blagajnikom u glavnoj ulozi, moći ćete se javiti korisničkoj služi i požaliti na eventualno krivo deklariranje proizvoda i iznosa.
Pazilo se i na usklađivanje sa GDPR smjernicama pa softver američke tvrtke potpuno anonimizirano prikuplja informacije o kupljenim proizvodima ne spajajući informacije same kupnje s određenim poznatim entitetom već potpuno anonimiziranim ID-em kupca u trgovini te tako ne postoji briga da se prate vaše navike kupnje u samoj trgovini koje bi mogle biti zlouporabljene, bar prema izjavi direktora informatike Joze Džakule.
Zanimljivo je da Konzum ne otklanja mogućnost da će se u budućnosti otvarati hibridne trgovine koje će imati i blagajnike i mogućnost pametne kupnje jer će tek vrijeme pokazati koliko su kupci spremni odreći se kontakta s blagajnikom posebno kada se radi o većoj kupnji.
Cijeli posao preuređenja i ugradnje pametnog sustava trajao je od svibnja te je sve bilo spremno do kraja kolovoza od kada su se do danas testirali svi mogući scenariji.
Učitavam komentare ...