NC State University
Znanstvenici predlažu četvrto svjetlo na semaforima
Računalno modeliranje ukazuje da bi se dodavanjem četvrtog svjetla prometnoj signalizaciji skratilo vrijeme čekanja na raskrižjima.
Ali Hajbabaie, izvanredni profesor civilnog, građevinskog i ekološkog inženjerstva i njegovi kolege na Državnom sveučilištu Sjeverne Karoline NC State, korištenjem računalnog modeliranja, došli su do zaključka da bi uvođenje četvrtog svjetla na semaforima znatno unaprijedilo prohodnost pješaka i vozila na raskrižjima, posebice kada se u promet uključe autonomna vozila.
Koncept takozvane "bijele faze" koristi sposobnost autonomnih vozila da bežično komuniciraju međusobno i s računalima koja kontroliraju prometne signale. Kada se dovoljno autonomnih vozila približi raskrižju, to bi aktiviralo novi semafor – bijelo svjetlo.
Dok crvena svjetla znače stani, a zelena idi, bijela svjetla govore ljudskim vozačima da jednostavno slijede automobil ispred sebe. Ukratko, bijelo svjetlo je signal da autonomni automobili koordiniraju svoje kretanje kako bi učinkovitije olakšali promet kroz raskrižje.
"Naše prethodno istraživanje pokazalo je da što je više autonomnih vozila na cesti, to se promet odvija učinkovitije", kaže Hajbabaie. "Da budemo jasni, ovo poboljšava vrijeme putovanja, učinkovitost goriva i sigurnost za sve automobile na cesti, ne samo za autonomne."
Kako bi uzeli u obzir promet pješaka, istraživači su uključili niz novih parametara u model optimizacije koji je procijenio utjecaj pješačkog prometa na sav promet kroz raskrižje.
"Otkrili smo da, kada se u mješavinu dodaju pješaci, koncept bijele faze još uvijek poboljšava učinkovitost prometa za sve", kaže Hajbabaie. "I opet, što je veći postotak prometa koji se sastoji od autonomnih vozila, to se promet učinkovitije kreće kroz raskrižja".
Istraživači znaju da vlade neće usvojiti ove nove prometne tehnologije u bliskoj budućnosti, ali već poduzimaju korake kako bi osigurali da budući pilot projekti budu sigurni i učinkoviti.
"Trenutno postavljamo fizičku ispitnu platformu koja će nam omogućiti da eksperimentiramo s ovim konceptom u fizičkom svijetu koji se sastoji od malih modela automobila", kaže Hajbabaie. To će nam pomoći da identificiramo izazove u implementaciji bez troškova i sigurnosnog rizika koji je povezan s korištenjem vozila punog opsega. U međuvremenu, otvoreni smo za suradnju s industrijom i istraživačkim partnerima kako bismo istražili načine za napredovanje s ovim tehnologijama.
Znanstveni rad objavljen u časopisu Computer-Aided Civil and Infrastructure Engineering možete pronaći na ovoj poveznici.
Učitavam komentare ...