Zeus
Virus koji stvara lažne lajkove i "followere"
Maliciozni kod namijenjen krađi novca s kreditnih kartica prerađen za generiranje lažnih lajkova.
Poznato je da mnoge osobe iz javnog života, političari, pjevači, glumci, starlete, narcisoidne osobe svih profila, zvijezde i zvjezdice, posjeduju lažne lajkove, prijatelje i followere na društvenim mrežama. Isto vrijedi i za mnoge tvrtke, kao i za profile raznih njihovih proizvoda.
Također je poznato kako se na hakerskim stranicama koje između ostaloga prodaju podatke s kreditnih kartica, nude i paketi s određenim količinama tih lažnjaka uz čiju pomoć si možete podići popularnost na društvenim mrežama doslovce preko noći.
Sigurnosni stručnjaci iz RSA i drugih tvrtki koje se bave istraživanjem tamne strane Interneta, objavili su informaciju da su hakeri nedavno preradili poznati maliciozni alat pod nazivom Zeus, koji je služio za prijevare s kreditnim karticama u softver čija je namjena kreiranje lažnih followera na Instagramu. Ako ste malo bolje upoznati s materijom, Zeus su 2010. godine koristili hakeri iz istočne Europe, koji su prema izvještaju FBI-a, pokrali oko 70 milijuna dolara iz američkih banaka.
Stručnjaci navode kako nova inačica Zeusa predstavlja "prvi njima poznati slučaj malwarea koji je napravljen isključivo za kreiranje lažnih lajkova za društvene mreže".
Mada Instagram tvrdi kako se uspješno nosi s pronalaženjem i gašenjem lažnih followera koji se kreiraju automatizmom uz pomoć malicioznih kodova, hakeri su od ovoga razvili pravi biznis koji bi im mogao donijeti možda čak i više novca nego prijevare s kreditnim karticama.
Prema RSA, 1.000 Instagram lajkova na hakerskim stranicama košta 30 dolara, dok se paket od 1.000 followera prodaje za 15 dolara. Obzirom da se paketi od 1.000 brojeva kreditnih kartica na tim istim stranicama prodaju po samo 6 dolara, očito je kako su lajkovi postali vrjednija roba od bankovnih računa.
Pored toga, ti iznosi su sitna lova za šefove marketinga u raznim tvrtkama koji za male novce mogu stvoriti napumpani dojam da su njihovi proizvodi "vrh svijeta" i time impresionirati šefove koji će ih nagraditi za "velike uspjehe u vođenju marketinških kampanja".
Naravno, hakeri se kupcima lažnjaka obraćaju s ponudama o prodaji "pravih" followera, pa mnogi nisu ni svjesni da kupuju mačka u vreći, koji bi preko noći mogao nestati s njihovih profila i stranica, kao što se tamo i pojavio.
Izvor: Reuters
Učitavam komentare ...