Nalazite se
  • Pop Tech
  • Previše tvornica baterija, premalo električnih automobila
Članak
Objavljeno: 02.10.2012. 10:54

E-automobili 

Previše tvornica baterija, premalo električnih automobila

Skupi Američki program razvoja industrije baterija za e-automobile suočen s lošim tržišnim uvjetima.

Previše tvornica baterija, premalo električnih automobila

Dow Kokam će osiguravati baterije malom francuskom proizvođaču električnih automobila Lumeneu, ali to je daleko ispod njegovih kapaciteta.

U kolovozu 2009. godine američki predsjednik Obama je predstavio program vrijednosti 2,4 milijarde dolara koji je bio namijenjen razvoju američke industrije baterija za električne automobile. Nakon tri godine, tvornice osnovane sredstvima iz tog fonda su gotovo potpuno nezaposlene ili rade daleko ispod planiranih kapaciteta

Problem na koji ukazuje MIT-ev portal Technology Review je jednostavan. Ljudi ne kupuju dovoljan broj električnih automobila, a većina automobila koji se prodaju sadrže baterije azijskih proizvođača.

Mada se industrija i tržište električnih automobila još uvijek nalaze u ranim počecima, ovo ukazuje s kakvim se teškoćama suočavaju tvrtke koje svoj biznis temelje na najnovijim visokotehnološkim proizvodima.

Kao primjer se navodi tvrtka Dow Kokam, koja je dobila 161 milijun dolara, razvila vrlo naprednu tehnologiju, te je dobila nekoliko klijenata, ali niti jednog većeg proizvođača automobila.

Prošli tjedan su objavili kako će svoje baterije ugrađivati u malo električno vozilo francuskog proizvođača Lumenea. Njihove baterije su za dvije trećine manje od baterija koje se ugrađuju u električne automobile poznatih proizvođača automobila poput Nissan Leafa.

Čak i oni koji imaju ugovore s nekim većim proizvođačem automobila imaju velikih problema. LG Chem na primjer, koji osigurava baterije za Chevroletov Volt, sredstvima američke vlade u visini od 151,4 milijuna dolara je izgradio tvornicu u Michiganu, no ona još uvijek ne proizvodi baterije.

Prodaja Volta je daleko ispod očekivanja, a baterijske ćelije za njega zasad dolaze samo iz Koreje, gdje se nalazi sjedište tvrtke LG Chem. Čak i njihova tamošnja tvornica radi s 20 do 30 posto kapaciteta, što znači da za američku dugo neće biti nikakvog posla.

Pored toga, treba naglasiti kako svi hibridi na tržištu (koji se prodaju u milijunima primjeraka) koriste baterije azijskih proizvođača, jer ih većinom pogone nikal metal-hidridne baterije koje ne proizvode američke tvornice, jer su one dobile sredstva za proizvodnju litij-ionskih.

Ako ne računamo hibride, vrlo je mali broj potpuno električnih automobila, a i mnogi veliki proizvođači odustaju od svojih ambicioznih planova njihove proizvodnje, poput Toyote i GM-a, koji se više orijentiraju na hibride.

Trenutno se od velikih igrača planova za masovnu proizvodnju električnih automobila drže još jedino Renault i Nissan, no oni već koriste baterije azijskih dobavljača, pa si Amerikanci sve više postavljaju pitanje - Je li Obama spiskao 2,4 milijarde dolara na industriju bez budućnosti? Ako netko ovo natukne njegovom protukandidatu Romneyu, on će to zasigurno iskoristiti u predsjedničkoj kampanji.

Vezani sadržaji
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam













       

*/-->