Gilmour Space Technologies
Australci šalju svoju prvu raketu u svemir
Gilmour planira u travnju sljedeće godine lansirati prvu svemirsku raketu u potpunosti dizajniranu i izgrađenu u Australiji
Australska tvrtka Gilmour Space Technologies sa sjedištem u Queenslandu trenutno se priprema za lansiranje svoje trostupanjske orbitalne rakete-nosača Eris u travnju 2023. godine. Bit će to prvi pokušaj orbitalnog lansiranja jedne australske rakete, a tvrtka se nada da će to predstavljati početak nove industrije svemirskih lansiranja u Australiji.
Umjesto da djeluje kao dobavljač drugim raketnim tvrtkama u inozemstvu, Gilmour je izgradio vlastitu raketu od temelja. Visoka je 25 m, ima promjer prvog stupnja od 2 m i promjer drugog stupnja od 1,5 m, a dizajnirana je da ponese masu korisnog tereta do 305 kg do čak 500 km visine za isporuke u sunčevo-sinkrone ili ekvatorijalne orbite.
Eris će pokretati pet Gilmourovih raketnih motora Sirius. Ovo je hibridni motor, što znači da koristi tekući oksidans, ali kruto gorivo. U posljednjem testu, generirao je 115 kilonewtona i gorio više od 90 sekundi prije nego što je eksplodirao, kao što možete vidjeti u ovom videu.
Na motoru Sirius nalazi se i Equipmakeov elektromotor sa žbicama i magnetima, za koji kažu da će biti elektromotor s najvećom snagom u svijetu, jači čak i od Koenigseggovog Quark motora "Raxial Flux".
Budući da je težina apsolutna prednost u igri raketa, Gilmour je angažirao Equipmake da dizajnira i izradi električne motore za Sirius.
"Gilmour nam se obratio da sastavimo prijedlog za vrlo lagani motor i inverter", kaže izvršni direktor Equipmakea i bivši inženjer Formule 1 Ian Foley. "To je za nas super zanimljivo, jer počinje u atmosferi na Zemlji, a dvije minute kasnije vi ste u vakuumu, suočavajući se s nevjerojatnim ubrzanjem cijelo vrijeme. Zahtjevi dizajna bili su različiti od svega što smo radili prije."
Elektromotori i inverteri, kojih u svakoj raketi ima nekoliko, služe za pumpanje goriva.
"Uobičajeno, inverter je kvadratna kutija," kaže Foley, ali ovaj mora raditi u vakuumu. Mora biti visokog napona, jer želite puno snage.
"Tako da smo morali dizajnirati inverter da zadrži tlak zraka unutra", nastavlja on. "Morali smo ga potpuno redizajnirati mehanički, kako bi izdržao pritisak iznutra kada ide iz atmosfere u vakuum. Tako da je na kraju gotovo cilindričan, s ljuskom od ugljičnih vlakana da zadrži pritisak i težinu."
Gilmour je izrazio ambiciju povećati svoje rakete kako bi mogle lansirati svemirske letove s posadom. Čini se malo vjerojatnim da će električni pogonski sklopovi na baterije, bez obzira na to koliko su motori i pretvarači lagani, moći smanjiti količinu goriva koja je potrebna ovim većim raketama.
Učitavam komentare ...