NASA
NASA testira tehnologiju nadzora zračnog prometa
NASA je za testiranje tehnologije za nadzor zračnog prometa s dronovima i letećim taksijima koristila mali Pilatus PC-12 zrakoplov.
Kako zračni taksiji, bespilotne letjelice i drugi inovativni zrakoplovi ulaze u zračni prostor SAD-a, sustavi koji komuniciraju lokaciju zrakoplova bit će ključni za osiguranje sigurnosti zračnog prometa.
Savezna uprava za zrakoplovstvo (FAA) zahtijeva da zrakoplovi komuniciraju svoje lokacije s drugim zrakoplovima i kontrolom zračnog prometa u stvarnom vremenu pomoću sustava za automatsko ovisno nadzorno emitiranje (ADS-B).
NASA trenutno procjenjuje sposobnost ADS-B sustava da spriječi sudare u simuliranom urbanom okruženju. Koristeći NASA-in zrakoplov Pilatus PC-12, istraživači istražuju kako bi ti sustavi mogli podnijeti zahtjeve zračnih taksija koji lete na malim visinama kroz gradove.
Kada rade u urbanim područjima, jedan poseban izazov za ADS-B sustave je dosljedna pokrivenost signalom. Poput gubitka signala mobilnog telefona, zračni taksiji koji lete kroz gusto naseljena područja mogu imati problema s održavanjem ADS-B signala zbog udaljenosti ili smetnji. Ako se to dogodi, ta vozila postaju manje vidljiva kontroli zračnog prometa i drugim zrakoplovima u tom području, povećavajući vjerojatnost sudara.
Kako bi simulirali uvjete u urbanom području letenja i bolje razumjeli obrasce gubitka signala, NASA-ini istraživači uspostavili su testnu zonu u NASA-inom Armstrong Flight Research Centru u Edwardsu, Kalifornija.
Leteći u Pilatusu PC-12 u rešetkastom uzorku preko četiri ADS-B postaje, istraživači su prikupili podatke o pokrivenosti signalom s više zemaljskih lokacija i konfiguracija opreme. Istraživači su uspjeli odrediti gdje je došlo do ispadanja signala sa strateški postavljenih zemaljskih stanica u vezi s visinom aviona i udaljenošću od stanica. Ovi će podaci informirati o budućem postavljanju dodatnih zemaljskih postaja kako bi se poboljšala pokrivenost pojačanim signalom.
"Kao i sve antene, one koje se koriste za prijem ADS-B signala nemaju konstantan uzorak", rekao je Brad Snelling, glavni inženjer tima za NASA-in projekt Air Mobility Pathfinders. "Postoje određena područja gdje će teren blokirati ADS-B signale, a ovisno o vrsti antene i karakteristikama lokacije, postoje i kutovi elevacije leta gdje prijem može uzrokovati ispadanje signala. To bi značilo da moramo postaviti dodatne zemaljske postaje na više lokacija kako bismo pojačali signal za buduće testne letove. Možemo upotrijebiti rezultate testa da nam pomognu konfigurirati opremu za smanjenje gubitka signala kada budemo provodili buduće testove letenja zračnim taksijem."
NASA-ino istraživanje ADS-B signala i drugih komunikacijskih, navigacijskih i nadzornih sustava pomoći će u razvoju sigurnog zračnog prijevoza.
Istraživači će procijeniti podatke iz tri odvojena testa leta kako bi razumjeli različite uvjete prijenosa signala i opremu potrebnu za sigurno funkcioniranje zračnih taksija i dronova u nacionalnom zračnom prostoru.
NASA će koristiti rezultate ovog istraživanja za projektiranje infrastrukture za podršku budućim zračnim taksi komunikacijama, navigaciji i istraživanju nadzora te za razvoj novih koncepata sličnih ADS-B za sustave zrakoplova bez posade.
Učitavam komentare ...