Day After
Ivan Skender: Online će biti standard za kupnju
Kako budućnost trgovine vidi glavni direktor za transformaciju poslovanja, ljudske potencijale i korporativne komunikacije, A1 Hrvatska.
A1 Hrvatska je velika telekom kompanija koja se zbog svoje veličine našla pred velikim izazovom na početku COVID-19 epidemije. Zanimalo nas je kako se na rad od kuće prilagodila veća telekomunikacijska kompanija, ali i koje će se promjene uzrokovane pandemijom potencijalno zadržati Dan nakon i na taj način trajno promijeniti društvo i način poslovanja. Sugovornika smo našli u Ivanu Skenderu, glavnom direktoru za transformaciju poslovanja, ljudske potencijale i korporativne komunikacije.
Kako je pandemija koronavirusa promijenila način vašeg poslovanja? Mislite li se u potpunosti vratiti na „stari način rada“ jednom kad se steknu uvjeti ili planirate preuzeti nešto od kriznog modela poslovanja?
Od pojave prvih slučajeva koronavirusa u Europi, osnovan je krizni tim te je u A1 pokrenuto intenzivno provođenje svih preporučenih mjera, kreiranje scenarija za slučajeve karantene i osposobljavanje zaposlenika za rad od doma. Zaposlenicima smo od početka krize redovito komunicirali sve novosti i usmjeravali ih u novim okolnostima, imajući njihovu sigurnost i kontinuitet poslovanja u primarnom fokusu. Zaposlenicima smo omogućili efektivan rad od kuće, uključujući i našim kolegama u Službi za korisnike čime smo formirali jedan od najvećih remote timova u Hrvatskoj. U vrlo kratkom roku promijenili smo neke obrasce rada te smo tako neke procese koji nikada ranije nisu odrađeni remotely sada postali novi standard zahvaljujući digitalizaciji procesa.
U ovoj situaciji krize je izuzetno važno stalno i konzistentno komuniciranje prema zaposlenicima, zato smo osmislili i nove digitalne formate komunikacije kao što su #StayConnected Talk. Kroz ovaj kanal i različite sadržaje na internoj društvenoj mreži Workplace by Facebook, zaposlenicima smo virtualno omogućili savjete za rad od kuće, uključujući balansiranje između poslovnih i privatnih obveza, pa i održavanje fit forme kroz online treninge. Ugostili smo kolege iz drugih kompanija koji su govorili o svojim iskustvima rada od kuće, a organizirali smo i livestream i chat s predsjednikom Uprave na kojem su zaposlenici mogli postavljati pitanja koja ih zanimaju. Važno je da zaposlenici ostanu motivirani i angažirani u radu od kuće, da budu međusobno povezani kao tim ali i s ciljevima i ulogom kompanije u ovom trenutku pa tako i s korisnicima.
Zahvaljujući dobrim podlogama i odličnoj koordinaciji timova u kompaniji, uspješno smo prilagodili sve unaprijed pripremljene strategije novonastaloj situaciji te brzim reakcijama omogućili korisnicima nesmetano konzumiranje digitalnih sadržaja i rad od doma te niz pogodnosti prilagođenih situaciji.
U ovom trenutku prerano je izaći s konkretnim scenarijem o tome kako će izgledati new normal no izgledno je kako će u narednom razdoblju biti još snažniji fokus na digitalizaciji prilikom osmišljavanja budućih projekata i procesa.
Kompanije se sada trebaju pripremiti za povratak zaposlenika u urede, s detaljnim sigurnosnim i zdravstvenim protokolom kako bi bile spremne kada mjere popuste ili se ukinu. Ovdje je riječ o smjernicama poput onih za vođenje evidencije o zdravstvenom stanju djelatnika, poticanja remote rada kada je to god moguće, zatim smjernice za održavanje fizičkog razmaka među zaposlenicima, provođenje dodatnih higijenskih mjera a sve u skladu s preporučenim mjerama nadležnih institucija. Ključna je komunikacija prema zaposlenicima koji trebaju biti upoznati sa svim mjerama kako bi ih se mogli pridržavati za vlastitu i dobrobit kompanije.
Tehnologija je omogućila da mnogi javni servisi, edukacija i poslovanje na neki način nastave raditi. Kako vi vidite da bi tehnologija mogla trajno promijeniti svijet nakon završetka pandemije?
U budućnosti, online će postati standard za kupnju i komunikaciju s korisnicima koji će ako već nisu, naučiti koristiti digitalne alate. Ovaj trend bilježimo inače, tako smo primjerice u ovom razdoblju zabilježili rekordan rast korisnika self-care Moj A1 aplikacije te Virtualnog shopa. Rad od doma će postati standard, a ne poslovna politika nekolicine kompanija, ljudi će na taj način uštedjeti na putovanju i imati više vremena za sebe i učenje novih stvari. Ovisno o poslovanju ili prirodi posla određenog tima, remote posao bi tako za neke mogao postati ne samo povremeni ili smjenski, nego svakodnevni new normal.
Također, kad je riječ o tehnologiji, doći će do radikalne promjene u distribuciji proizvoda, vidjet ćemo inovacije u tom području koje će koristiti 5G i IoT kako bi bili efikasniji.
Koje vrijedne tehnološke i organizacijske lekcije možemo naučiti iz ove situacije?
Digitalne tehnologije značajno su promijenile način na koji radimo i doživljavamo rad. Fizički radni prostor i fiksno radno vrijeme ubrzano se napuštaju u digitalnoj eri, a od tvrtki se očekuje efikasnost, fleksibilnost i novi pristup poslu. Kao što sam već rekao u odgovoru a prvo pitanje, u vrlo kratkom roku promijenili smo neke obrasce rada te smo tako neke procese koji nikada ranije nisu odrađeni remotely sada postali novi standard zahvaljujući digitalizaciji procesa. Vjerujem kako je ovo bio slučaj i kod svih drugih kompanija.
I prije krize imali smo fleksibilne oblike rada, kojima smo zaposlenicima omogućili da u dogovoru s nadređenim mogu raditi od kuće ili s nekog drugog mjesta te da mogu prilagoditi svoje radno vrijeme. Sada smo prvi put imali slučaj da su u istom trenutku gotovo svi zaposlenici remotely i pokazalo se da funkcioniramo odlično i vjerujemo kako će u budućnosti i zaposlenici koji do sada nisu koristili ovu mogućnost, biti otvoreniji prema fleksibilnim oblicima rada.
Učitavam komentare ...