Rasco
Lynx Charge je prva hrvatska električna čistilica
Lynx Charge je u potpunosti hrvatski proizvod namijenjen svjetskom tržištu.
Tvrtka Rasco iz Kalinovca predstavila je danas u zagrebačkoj Laubi Lynx Charge, prvu hrvatsku električnu čistilicu, čiji je razvoj počeo prije osam godina te čiji je dizelski brat predstavljen prije dvije godine.
Ovo samohodno vozilo namijenjeno održavanju javnih površina, razvio je jedan od najvećih europskih proizvođača komunalne opreme, tvrtka Rasco iz Kalinovca, u suradnji sa zagrebačkim Fakultetom elektrotehnike i računarstva. Inovacija je sufinancirana sredstvima iz Europskog fonda za regionalni razvoj.
Lynx je u potpunosti hrvatski proizvod namijenjen svjetskom tržištu. Tvrtka je prije dvije godine predstavila ovo vozilo u dizelskoj varijanti i ostvarila s njime zapažen rezultat zahvaljujući Lynxovim kompaktnim dimenzijama i jedinstvenim tehničkim rješenjima. Od električne verzije očekuju još više budući da tržište ekoloških vozila raste brže od onih koje pokreću fosilna goriva.
„U početku nismo razmišljali da bi bila električna, ali 2016. kad smo krenuli odlučili smo se za paralelni razvij dizelske i električnog stroja za čišćenje. Razlika u odnosu na električni automobil je što ima više mogućnost. Ne postoji puno kompanija koje su u stanju razviti cijeli stroj od početka do kraja.“- rekao je predsjednik uprave Ivan Franičević. Zanimale su nas naravno i tehnologije koje su u pozadini naprednog električnog vozila, pa nam je u kratkom ekskluzivnom razgovoru Ivan Franičević približio dio naprednih sustava:
„Jedan element ovog projekta je softverski sustav koji jednim dijelom koristi računalni vid, a omogućava operateru lakše obavljanje nekih funkcija. Vi kako gurate doma usisavač, vidite da ste pred njega gurnuli nekakav komad koji on ne može usisati. Međutim, kod ovog stroja je to dosta teže jer se sve nalazi nekako ispod nas i tu postoji jedno rješenje na kojem radimo, a koje bi omogućavalo ovom stroju da se automatizmom prilagodi tipu otpada koji usisava i koji koristi računalnu viziju.
Softverski mi imamo svoj vlastiti sustav i svoju mobilnu aplikaciju u kojoj možete vidjeti u svakom trenutku koji je status stroj, koja je njegova lokacija, gdje se nalazi i što radi. Postoje li greške na njemu, koliko vode ima u tankovima, koliko je napunjena baterija. Postoji cijeli sustav i ovaj stroj u realnom vremenu uvijek praćen, a mi imamo iza toga vlastite sustave koji brinu o tome da strojevi funkcioniraju i koji nam omogućuju uočavanje i uklanjanje grešaka prije nego se one zapravo dogode.“
Baterija električnog Lynxa kapaciteta 72,5 kWh omogućava rad kroz cijelu radnu smjenu bez potrebe za punjenjem. Autonomiji vozila doprinose spremnik za otpad od dva kubična metra i 400 litara vode pohranjene u dvostrukim spremnicima. Čistilica se kreće pomoću elektromotora maksimalne snage 55 kW, a još dva elektromotora snage 18,5 i 11,5 kW služe za pogon usisnog sustava i ostalih funkcija vozila. Sve je to integrirano u kompaktno vozilo dužine 4,5 i širine samo 1,3 metara.
„FER je bio uključen u dijelu projekta elektromotora i baterijskog pogona. Trebalo je istražiti tržište malih proizvođača motornih pogona i drugih sustava. U susjedstvu smo pronašli motore, a onda je to uz ostale komponente trebalo spojiti u cjelinu kako je to zamišljeno u Rascu“- pojasnio je redoviti profesor na FER-u Mario Vražić koji je također sudjelovao na predstavljanju Lynxa.
Učitavam komentare ...