Mozilla
AI otkriva lažne korisničke recenzije proizvoda
Mozilla je započela s testiranjem AI alata ugrađenog u Firefox koji može prepoznati lažne recenzije proizvoda u online shopovima.
Poznato je da mnogi trgovci u web shopovima uz proizvode svojih brandova objavljuju vlastite, najčešće lažne recenzije svojih proizvoda u kojima glume zadovoljne korisnike i navode značajke po kojima se njihovi proizvodi ističu pred konkurencijom.
Mada je u svijetu marketinga hvaljenje vlastitih proizvoda normalna i dopuštena praksa, iznošenje lažnih podataka u recenzijama spada u lažno oglašavanje koje je nedopušteno jer može uvelike štetiti konkurentima i rušiti im cijene.
Mozilla je stoga kupila tvrtku Fakespot koja je razvila alat Review checker koji radi pomoću umjetne inteligencije i služi za analizu recenzija, informacija o proizvodima, informacija o prodavačima i drugih skupnih podataka za prepoznavanje i izvješćivanje o lažnim i nepouzdanim aktivnostima e-trgovine.
Nakon akvizicije Mozilla je eksperimentalno ugradila Review checker u svoj web preglednik Firefox i započela ga testirati na trima velikim web shopovima, odnosno Amazonu, Best Buyu i Walmartu.
Značajka procjenjuje kvalitetu recenzija proizvoda pomažući vam da saznate jesu li recenzije došle od strane stvarnih kupaca ili dolaze od pristranih ili plaćenih recenzenata.
Svakoj recenziji proizvoda alat dodjeljuje slovnu ocjenu u rasponu od A do F, što ukazuje na njihovu pouzdanost.
Oznake A i B se odnose na pouzdane recenzije za koje alat procjenjuje da su vjerojatno napisane od strane stvarnih kupaca. Ocjena C označava kako postoji mješavina pouzdanih i nepouzdanih recenzija, dok oznake D i F ukazuju na nepouzdane recenzije koje su vjerojatno lažne ili od pristranih recenzenata.
Fakespotova AI tehnologija neprestano se poboljšava kako analizira više podataka. Pomno provjerava recenzije, tražeći obrasce koji ukazuju na lažan ili nepouzdan sadržaj i primjenjuje različite testove kako bi se osigurala točnost, pri čemu se stavlja snažan naglasak na recenzije stvarnih potrošača koji su kupili i koristili proizvod kao najpouzdaniji izvor povratnih informacija.
Kada je u Firefoxu Review checker uključen, koriste se informacije o proizvodima koje pretražujete na Amazonu, Best Buyu i Walmartu za analizu recenzija, a korištenjem OHTTP-a osigurava se da Mozilla ne može povezati vas ili vaš uređaj s proizvodima koje ste pogledali. OHTTP koristi enkripciju i posrednički poslužitelj treće strane kako bi ponudio jamstvo da sve što Mozilla saznaje iz ovog mrežnog zahtjeva je da je netko negdje pogledao određeni proizvod.
Mozilla kaže da je provjera osmišljena tako da bude lagana i ne bi trebala utjecati na brzinu pregledavanja ili ukupnu izvedbu preglednika jer radi u pozadini i ne troši znatne resurse sustava.
Mozilla još ne govori kada će Review checker značajka biti omogućena svim korisnicima Firefox preglednika, no kažu da je u skoroj budućnosti žele pustiti u javnost i proširiti i na druge web shopove.
Učitavam komentare ...