Joby
Intel i Toyota uložili 100 M dolara u leteći taksi
Električni megadron sa 16 rotora može se transformirati u avion i letjeti brzinom od 321 km/h.
U Dubaiju se neko vrijeme već testira prvi taksi-dron Ehang 184 koji zasad još uvijek ne prevozi putnike, no to nije jedina letjelica tog tipa, jer tvrtka Joby Aviation još od 2005. godine razvija vlastito rješenje koje donosi i nešto naprednije značajke.
Njihov prototip s oznakom Joby S2 može poput Ehanga također uzlijetati i slijetati vertikalno kao helikopter, no u letu se transformira u zrakoplov poput nekih borbenih zrakoplova tipa Harriera ili novog F-35 Lightninga II, jer posjeduje krila i motore koji se okreću iz vertikalnog u horizontalni položaj. Za razliku od ratnih letjelica, Joby ne troši štetni i skupocjeni kerozin, već radi na pogon električnih motora koji okreću 16 propelera od kojih 12 služe za vertikalno uzlijetanje i slijetanje, kao što možete vidjeti u ovom videu.
Joby paralelno razvija dvije inačice ove letjelice, dvosjed S2 i četverosjed S4, a zajednički će im biti sustav daljinskog i autonomnog upravljanja, što znači da putnici neće trebati pilotsku dozvolu jer će ih taksi služba sama voziti na isti način kao što danas upravljamo malim dronovima.
Ovaj projekt su prepoznali Intel i Toyota koji su u njegov razvoj upravo odlučili investirati 100 milijuna dolara i time se pridružiti brojnim drugim investotorima među kojima se nalazi i Capricorn Investment Group, tvrtka koja je poznata po ulaganjima u Teslu i Space Exploration Technologies.
Za sada još nije poznato kada bi prvi putnici mogli dobiti dozvolu za let Jobyem, a najveću prepreku stvara Savezna uprava za letenje SAD-a, pa postoji mogućnost da se prvo uputi ka nekoj bogatoj egzotičnoj destinaciji tipa Dubaija i počne razvoziti bogate šeike kao što će to uskoro Ehang 184.
Učitavam komentare ...