H2 Clipper
Teretna letjelica na vodik prošla važan test
H2 Clipper je završio početno testiranje kako bi potvrdio svoj dizajn s malim otporom i omogućio procjene potrošnje goriva.
Veliki zračni brodovi na vodik za prijevoz robe i putnika napušteni su nakon 1937. godine, kada je svijet obišla čuvena snimka tragedije cepelina Hindenburg, no uskoro bi se mogli vratiti zahvaljujući projektu H2 Clipper koji predstavlja vrlo uvjerljiv povratak kontroverzne tehnologije, uz čiju pomoć bi veliki električni zračni brodovi pogonjeni zelenim vodikom trebali omogućiti transport masivnog tereta na ogromne udaljenosti mnogo brže od teretnih brodova, s minimalnim ulaganjima u infrastrukturu na tlu i sve to bez emisija.
Govorimo o teretu do 150 tona na udaljenosti do 9.650 km, ili otprilike udaljenosti između Los Angelesa i Barcelone), pri brzinama krstarenja preko 280 km/h, ili nešto manje od jedne trećine brzine putničkog aviona Dreamliner, ali 7 do 10 puta brže nego što može ploviti teretni brod na moru.
H2 Clipper tvrdi da će to koštati četvrtinu onoga što današnje usluge zračnog prijevoza tereta koštaju po odnosu tone i kilometra, što ga čini ekonomski isplativim načinom premještanja rasutog tereta, kao i prilikom dekarbonizacije transkontinentalnih logističkih operacija.
Godine 2021. H2 Clipper je prihvaćen u Dassault Systemsov 3D Experience laboratorijski akceleratorski program, dajući ovoj maloj tvrtki mogućnost korištenja vrhunskih simulacijskih i razvojnih alata kako bi poboljšao svoj dizajn. Tvrtka je dovršila simulirana ispitivanja u aerotunelu koristeći računsku dinamiku fluida (CFD), potvrdivši aerodinamiku super-niskog otpora.
U ovoj fazi, tvrtka planira izraditi prototip do 2025., a zračni brod na vodik u punoj veličini bi mogao poletjeti 2028. To je još uvijek rizična igra za investitore jer FAA trenutno zabranjuje vodik kao plin za letenje. Ali projekti zelenog vodika vrijedni milijarde dolara niču diljem svijeta, pa sam vodik iza sebe ima lobističku skupinu kakvu nikada prije nije imao.
H2 Clipper kaže da će ovi zrakoplovi pobijediti željeznice, kamione, brodove, pa čak i cjevovode na bilo kojoj udaljenosti većoj od 1.600 km. Ovi "cjevovodi na nebu" također će biti zeleni kao i rasuti vodik koji prebacuju, dodajući dodatnu korist za koju bi izvoznici zelenog H2 mogli biti spremni riskirati.
Učitavam komentare ...