GfK istraživanje
Zemlje razvijenog zapada slabije prihvaćaju Smart TV
Istraživanja ukazuju da je SMART TV bolje prihvaćena u velikim zemljama u razvoju nego na razvijenom Zapadu.
Najnovije istraživanje iz GfK Grupe, provedeno u 13 zemalja svijeta, pokazuje da TV gledatelji na razvijenom Zapadu zaostaju u prihvaćanju internetski povezane TV (Smart TV). Ljudi na tržištima kao što su Kina, Brazil i Indija sve bolje iskorištavaju mogućnosti koje pruža "web-connected" televizija, no što je to slučaj u V. Britaniji, SAD-u i Njemačkoj. Potrošači na Zapadu kao da su se zaglavili u "analognom" , dok istovremeno gledatelji iz zemalja s rastućim tržištem brže prihvaćaju digitalne sposobnosti "connected TV-a".
Rezultati korištenja "connected TV-a" u postocima izgledaju ovako: Kina 44 %, J. Korea 18 %, Indija 17 %, Brazil 14 %, Turska 13 %, V. Britanija 11 %, SAD 11 %, Meksiko 11 %, Španjolska 8 %, Njemačka 8 %, Belgija 6 %, Rusija 5 %, Nizozemska 5 %.
GfK-ovo istraživanje pokazuje da, u najširem smislu, "društvena TV" tek treba uzeti zamah. Globalno, samo 28% gledatelja odgovara da je zanimljivije gledati programe u kojima se može uzajamno djelovati/komunicirati. Samo četvrtina (25%) iskazuje da "tweeting" i komentiranje programa poboljšava iskustvo gledanja.
Gledatelji u zemljama kao što su Kina, Brazil i Indija su više motivirani za interakciju s programom nego što su to oni u V. Britaniji, SAD-u i Njemačkoj. Oni također koriste više funkcionalnih mogućnosti novih TV prijemnika, pa tako čak 75% gledatelja (koji posjeduju SMART TV-e) u Kini koristi te značajke (u zadnjih mjesec dana), a na razvijenom Zapadu takvih ima tek polovica.
Kod kupnje novog televizora, u prosjeku je gledateljima mogućnost korištenja spajanja na Internet manje važna nego cijena, veličina ekrana i tehnologija sučelja. To posebno dolazi do izražaja u obuhvaćenim zemljama Zapada, a manje se iskazuje na slabije razvijenim rastućim tržištima.
Tek 26% potrošača u V. Britaniji i 29% u SAD-u traže TV s internetski omogućenim pristupom, dok je takvih u Indiji oko 60%, a u Kini 64%.
No, najnoviji GfK-ovi podaci o prodaji SMART TV-a pokazuju rast na 6 najvećih tržišta Europe. U prvoj polovini ove godine njihov rast prodaje iznosi čak 31%.
Smatra se da će u slijedećih nekoliko godina doći do sve većeg rasta u kombinaciji raznih online aktivnosti i gledanja TV programa.
Učitavam komentare ...