Studija
Zašto žene na Internetu imaju obnaženije avatare
Virtualne žene otkrivaju više kože neovisno o tradicionalnim mjerama fizičke privlačnosti.
Ako ste korisnik Interneta (posjedujete e-mail, profil na društvenim mrežama, forumu ili nekoj računalnoj igri), sigurno imate i svog avatara/lik/sliku koja vas predstavlja u virtualnom računalnom svijetu.
U računalnom i virtualnom svijetu, avatar je grafički prikaz korisnika, korisnikov alter ego ili lik. Avatar može biti prikazan u trodimenzionalnoj formi (najčešće u igrama i virtualnim svjetovima) ili dvodimenzionalnoj (kao ikona na forumima i drugim online zajednicama). Ono što je primijećeno kod ovog fenomena je to da se korisnici (preko svojih avatara) i zahvaljujući internetskoj anonimnosti na Internetu ponašaju drugačije nego u stvarnome svijetu.
Jedan od ovakvih fenomena istražili su Matthieu Guitton i njegovi kolege sa Sveučilišta Laval u Kanadi. Prema njihovom istraživanju, objavljenom 26. prosinca u časopisu PLOS ONE, u virtualnom svijetu igre Second Life ženski avatari pokazuju značajno više kože nego muški, neovisno o proporcijama njihovih virtualnih tijela.
Ljudska težnja pokrivanju tijela proizlazi iz klimatskih, okolišnih, fizičkih i kulturoloških ograničenja, tako da mjerenje ljudske sklonosti otkrivanja kože može biti teško izvedivo u stvarnom svijetu. Kako bi se proučilo ljudsko ponašanje neovisno od ovih ograničenja, istraživači su analizirali kako se ženski i muški avatari u virtualnom, 3-dimenzijskom svijetu popularne igre Second Life oblače. Second Life omogućuje korisnicima (igračima) mogućnosti izbora spola, izgleda i odjeće njihovih virtualnih avatara, a korisnici mogu odabrati odjeću od nekoliko odjevnih predmeta stvorenih u navedenom virtualnom svijetu, umjesto da su ograničeni na unaprijed određeni kostim.
Znanstvenici su otkrili da je od 400 istraživanih virtualnih ljudi, 71% muških avatara pokrilo 75-100% svoje kože, za razliku od samo 5% ženskih. Za razliku od toga, 47% istraživanih ženskih avatara je pokrilo 25-49% kože, u usporedbi sa samo 9% muških. Količina pokrivene kože kod virtualnih avatara bila je neovisna od tradicionalnih spolno određenih mjera fizičke privlačnosti, kao što je omjer struka i prsa kod žena. Prema istraživanju ovo nam otkriće pomaže razumjeti kako spolna određenost (u slučaju otkrivanja kože) utječe na ljudske društvene interakcije, u virtualnim i stvarnim situacijama.
Guitton još dodaje: "Virtualni svjetovi su jedinstveni instrument koji nam omogućuje da proučavamo ljudsko ponašanje neovisno od fizičkih i okolišnih ograničenja. Tako nam je ovaj alat omogućio da uvidimo značajnu razliku među spolovima kada se radi o sklonosti otkrivanja gole kože."
Izvor: Znano.st
Učitavam komentare ...