Studija
Strujni udari u mozak poboljšavaju aritmetiku
Znanstvenici otkrili zanimljiv način kako stimulirati neurone za poboljšanje matematičkih sposobnosti.
Znanstvenici Sveučilišta Oxford proveli su studiju nad 50 studenata kojima su postavili elektrode na kožu glave i potom puštali slabu struju kako bi stimulirali dijelove mozga na "neuronsko ispaljivanje".
Ovi strujni udari su "pogađali" glavu u blizini regija mozga koje su povezane s matematičkim vještinama.
Dr. Roi Cohen Kadosh s Odjela za eksperimentalnu psihologiju koji je vodio istraživanje, rekao je da je ova tehnika stimulacije mozga pod nazivom TRNS (transcranial random noise stimulation) bezbolna, neinvazivna i relativno jeftina.
Znanstvenici su od studenata tražili da obavljaju dvije vrste aritmetičkih zadaća tijekom razdoblja od 5 dana kako bi testirali njihovu sposobnost izvođenja kalkulacija i usvajanja aritmetičkih znanja. Pola studenata je predstavljala sudionike glavnog eksperimenta, a polovica kontrolnu grupu, a studija je bila napravljena na taj način da ustanovi može li svakodnevno korištenje TRNS stimulacije imati kakav utjecaj na matematičke sposobnosti.
"Otkrili smo da je nakon samo 5 dana treninga uz pomoć TRNS-a, došlo do dugoročnih poboljšanja u kognitivnim i moždanim funkcijama", kaže dr. Cohen Kadosh.
Poboljšanja u zadaćama kalkulacija, kao i u učenju matematike su potrajala i 6 mjeseci nakon treninga, a Cohen Kadosh kaže da studija ukazuje da TRNS povećava učinkovitost jer "stimulirana područja koriste veće zalihe kisika i nutrijenata (mineralnih hranjivih tvari) mozga".
Znanstvenici kažu kako je ovo bila tek mala laboratorijska studija, te treba provesti znatno opsežnija istraživanja prije nego bi se primjenjivanje ove tehnike moglo koristiti u terapijske i edukacijske svrhe, a dr. Cohen Kadash upozorava da se ovo nikako ne bi smjelo provoditi kod kuće jer ima potencijal škodljivosti.
No dr. Cohen Kadash je prilično optimističan u vezi mogućnosti koje ovo saznanje donosi, te vjeruje kako bi ove tehnike mogle postati realnost u kliničkoj praksi i učionicama, mada se "prije toga trebaju premostiti socijalno-etičke, financijske i znanstvene barijere".
Obzirom da je TRNS poznat tek nekoliko godina, još uvijek je nejasno kako utječe na ispaljivanja individualnih neurona u mozgu, no mišljenje je da TRNS može povećati sinkronizaciju ispaljivanja neurona u područjima koja primaju stimulaciju.
Mada nam ovo djeluje zanimljivo i donekle vjerujemo da je doista bezopasno kako tvrde, nekako nam se ne sviđa pomisao da učenici u školama jednog dana dobiju električne stolice za poboljšavanje učenja matematike.
Savjet: Nemojte si ni slučajno puštati struju u glavu, barem dok se rezultati ovog istraživanja u potpunosti ne potvrde.
Izvor: Sveučilište Oxford
Učitavam komentare ...