Microsoft Research
Upravljanje gestama pomoću zvučnih valova
Još jedan novi način upravljanja gestama dolazi iz laboratorija Microsofta.
Ako ste u školi ili na faksu učili o Dopplerovom efektu, vjerojatno se sjećate primjera koji govori o razlici u visini tona kod automobila ili vlaka koji se približava, te onog koji se udaljava. To se opažanje temelji na različitim gustoćama zvučnih valova objekta koji se približava od onog koji se udaljava.
Znanstvenici Microsoft Researcha su Dopplerov efekt odlučili primijeniti u novi način upravljanja gestama, korištenjem mikrofona i zvučnika ugrađenih u računalo.
Za razliku od vizualnog sustava senzora pokreta kakav su ti isti znanstvenici proizveli za Kinect kontroler, u ovom slučaju se radi o upravljanju pomoću zvučnih valova koji nastaju kao posljedica kretnji korisnika, bez obzira što one ne stvaraju zvuk koji bi čulo ljudsko uho.
Znanstvenici su uspjeli postići da njihov posebni softver SoundWave prepoznaje zvučne valove mnogih različitih gesti, a sustav ne zahtjeva posebne ultrasonične mikrofone i druge uređaje, već koristi standardne koji su "defaultno" ugrađeni u prijenosna računala.
Zvučnici računala opremljeni su SoundWave softverom koji emitira konstantni ultrazvučni signal između 20 i 22 kilohertza. Ako se ništa u prostoru ne kreće, rečunalo "čuje" konstantno isti ton. No ukoliko se nešto kreće prema računalu, ton se prebacuje na višu frekvenciju, a kad se odmiče, silazi na nižu.
Obzirom da se to događa u predvidljivim uzorcima, frekvencije se mogu analizirati kako bi prepoznale koliko je velik objekt, koliko brzo se kreće, te smjer u kojem ide. Prema tim parametrima, SoundWave može prepoznavati geste i pretvarati ih u komande računala, poput otvaranja i zatvaranja programa, pohranjivanja podataka (save), a u stanju je upravljati i likovima u jednostavnim video igrama.
Znanstvenici kažu kako uspješnost softvera u pravilnoj interpretaciji gesti iznosi 90 posto, a između gesti i "odgovora" računala nema zastajkivanja, odnosno "laga". Pored toga SoundWave možete koristiti i kad zvučnici emitiraju glazbu, jer prepoznaje frekvencijsku razliku između nje i gesti.
Znanstvenici navode kako ovaj sustav nije toliko efikasan kao sustav upravljanja gestama koje su snimljene kamerom (Kinect), stoga su potrebna mnoga dalja istraživanja, prije nego se SoundWave pojavi u nekoj igraćoj konzoli ili novim Windowsima.
Učitavam komentare ...