Nalazite se
Članak
Objavljeno: 27.06.2011. 19:03

Volkswagen 

Volkswagenov autopilot uskoro u automobilima

Vozači novih modela Volkswagena uskoro bi mogli dobiti autopilota koji će na nekim dijelovima autoceste voziti umjesto njih.

Volkswagenov autopilot uskoro u automobilima

Volkswagen je ovih dana predstavio sustav "privremenog autopilota" (TAP - Temporary Auto Pilot), koji može sam upravljati automobilom do brzine od 80 km/h.
Sustav kombinira postojeće funkcije za pomoć vozačima poput bočne kontrole (za sigurno prestrojavanje iz trake u traku), radarski sustav, laserski skener crta na cesti i ultrazvučne senzore.
Kad se nalazi u TAP modu, vozilo održava sigurnu udaljenost od vozila ispred sebe, provjerava crte na autocesti kako bi održalo automobil na sredini trake, te automatski usporava vozilo pri nailasku zavoja ili neke prepreke.
Cilj inženjera Volkswagena je spriječiti nesreće do kojih dolazi zbog dekocentracije vozača, kaže Jürgen Leohold, šef Volkswagenovog istraživačkog odjela Group Research.
Sustav je dizajniran u sklopu istraživačkog projekta EU pod nazivom HAVEiT (Highly Automated Vehicles for Intelligent Transport), vrijednosti od 28 milijuna eura, koji djelomično financiraju europski proizvođači automobila.

 što ako do nesreće dođe uslijed pogrešno nacrtane ili oštećene crte na kolniku? 

Mada smo do sada puno slušali o ovakvim sustavima i gledali zanimljive dokumentarce u kojima se demonstrirala znanost i tehnologija koja stoji iza njih, uvijek je zaključak bio kako se radi o nečemu namijenjenom za ne tako blisku budućnost. No, ako ih Volkswagen doista već sada počne ugrađivati u vozila, nešto što je do nedavno spadalo u futurizam i SF, trenutno postaje stvarnost.
Jedino nam se čini kako će TAP i slični sustavi neko vrijeme imati velikih problema s pravnom regulativom prometnih propisa, jer postavljaju nekoliko vrlo važnih pitanja. Tko će biti kriv ako uslijed nekog kvara dođe do sudara, a automobil je bio na autopilotu? Kako će osiguravajuća društva prihvaćati osiguranje automobila koje ne voze ljudi? Što ako do nesreće dođe zbog neke pogrešno nacrtane ili oštećene crte na kolniku?

Volkswagen će TAP ugrađivati u svoje automobile i prije nego se tekve stvari pravno riješe, što znači da će punu odgovornost u svemu snositi vozači, no uvijek će biti mjesta za privatne tužbe, pa im to može biti vrlo opasan potez.
Koliko znamo, trenutno jedino SAD pripremaju zakone koji će regulirati problematiku automatskih sustava u automobilima. Navodno će savezna država Nevada ove godine prva dobiti jednu takvu regulativu, no nismo sigurni hoće li u njoj biti mjesta za sustav autopilota, jer postoje drastične razlike između njega, sustava za parkiranje i crnih kutija.

Vezani sadržaji
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam













       

*/-->