GfK
Hrvatska između Srbije i Slovenije po prodaji digitalaca
Istraživanje ukazuje da je u regiji Adrija jedino u Srbiji porasla prodaja digitalnih fotoaparata.
Najnovije istraživanje GfK-a vezano uz prodaju fotoaparata u regiji Adrija tijekom prve polovine ove godine, obuhvatilo je Hrvatsku, Srbiju i Sloveniju.
Među te tri promatrane zemlje jedino je u Srbiji tijekom tog razdoblja porasla prodaja digitalnih fotoaparata. U Sloveniji je došlo do oštrog količinskog pada, dok je u Hrvatskoj zabilježen ipak nešto manji pad. Vrijednosni podaci prodaje također su negativni za Sloveniju (-7%) ali i za Srbiju (-5%).
Hrvatska se geografski nalazi između Slovenije i Srbije, a istraživanje ukazuje da su takvi i podaci prodaje digitalnih fotoaparata, obzirom na veličinu prodaje, profil kupaca i uporabne karakteristike kupljenih proizvoda.
Najmanja od tri zemlje, Slovenija, je najrazvijenija i njeni stanovnici troše više od ostalih dviju na kupnju fotoaparata. Prosječna cijena aparata u prvoj polovini 2012. godine u Sloveniji iznosila je 231 euro (što predstavlja rast od 9% u odnosu na isto razdoblje 2011. godine). To je uglavnom zbog segmenta DSC s promjenjivim lećama. Ovaj segment DSLR-a čini oko 14% količinske prodaje ali to je oko 41% vrijednosti u prvoj polovini 2012. godine. Relativno novi segment "digital compact system" ima količinski udio od svega 2% a vrijednosno je to tek oko 3%. Za Sloveniju je specifično i da su se potrošači orijentirali prema bolje opremljenim kamerama s fiksnom lećom (količinski je to 84% a vrijednosno 56%).
Suprotno, zemlja s najviše stanovnika i najvećom količinom prodaje, Srbija, ima komadnu prodaju veću za 14%, ali je vrijednosno pala za 5% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Količinski rast treba zahvaliti prodaji uređaja prosječne cijene od oko 100 eura i to daje čak 76% vrijednosti ukupne prodaje u prvoj polovici ove godine.
Za Hrvatsku je karakterističan vrlo mali vrijednosni rast, ali i mali pad u količini. Prosječna cijena se kretala na razini od 160 eura. Najviše su zastupljeni aparati u rangu do 150 eura vrijednosti (oko 69%). Po tipu kamere 93% količine su one s fiksnom lećom (vrijednosno je to 77%).
Izvor: GfK Croatia
Učitavam komentare ...