Apple
Appleova analiza privatnih podataka za bolji AI
Apple namjerava poboljšati modele umjetne inteligencije uz pomoć privatnih podataka korisnika.

Appleov sustav umjetne inteligencije pod nazivom Apple Intelligence, našao se na meti kritika zbog nezadovoljavajuće izvedbe zbog koje zaostaje za AI sustavima konkurencije.
Toga je očito svjestan i sam Apple pa se sada trudi poboljšati AI koji je upravo objavio da to želi postići analizom privatnih podataka korisnika koji trebaju dati pristanak da ekipa iz Cupertina analizira podatke s njihovih uređaja.
Tu metodu Apple naziva "diferencijalna privatnost", koja omogućuje Appleu da dobije uvid u ono što mnogi njegovi korisnici rade, a istovremeno pomaže u očuvanju privatnosti pojedinačnih korisnika.
Diferencijalna privatnost transformira informacije koje će se podijeliti s Appleom prije nego što ikada napuste korisnikov uređaj, a Apple navodno nikada ne može reproducirati istinite podatke.
Diferencijalna privatnost koristi se kao prvi korak sustava za analizu podataka koji uključuje snažnu zaštitu privatnosti u svakoj fazi. Sustav je opt-in (morate pristati na njega) i dizajniran je za pružanje transparentnosti za korisnika. Prvi korak je privatizirati informacije korištenjem lokalne diferencijalne privatnosti na uređaju korisnika.
Svrha privatizacije je osigurati da Appleovi poslužitelji ne primaju jasne podatke. Identifikatori uređaja uklanjaju se iz podataka, a prenose se Appleu preko šifriranog kanala. Analiza Applea ispušta IP adrese i druge metapodatke.
Posljednja faza je agregacija, gdje se obrađuju privatizirani zapisi, a skupna statistika se zatim dijeli s relevantnim Appleovim timova. Obje faze se izvode u okruženju s ograničenim pristupom, tako da ti podaci nisu dostupni ni zaposlenicima Applea.
Apple kaže da koristi ovaj pristup za poboljšanje svojih Genmoji modela, te da će u budućnosti koristiti sintetičke podatke za Image Playground, Image Wand, Memories Creation i alate za pisanje, kao i Visual Intelligence.
Apple također kaže da će anketirati korisnike koji se odluče za dijeljenje analitike uređaja sa sintetičkim podacima kako bi poboljšali sažetke e-pošte.
Ako ste Appleov korisnik s nekim od proizvoda s logotipom nagrižene jabuke, imat ćete izbor želite li dati svoje privatne podatke na analizu Appleu, što je u svakom slučaju poštenije nego da ih "stružu" bez vašeg znanja.
Učitavam komentare ...