VIDI.app
Top 50 hrvatskih aplikacija za 2023
Od ogromnog popisa više stotina aplikacija izbor smo suzili na onih najboljih 50 koje nose našu medalju izvrsnosti: Palac gore za download!
Za osmi tradicionalni izbor 50 najboljih mobilnih aplikacija koje su napravili hrvatski developeri ili su u potpunosti lokalizirane za naše tržište, okupili smo mozgove iz industrije koji su nam ukazali na ključne trendove ali i developere “hobi aplikacija” koji su nam otkrili svoje tajne i motivacije da ulažu svoje slobodno vrijeme za aplikacije koje im neće donijeti zaradu, a uključili smo i naše čitatelje da sa svojim prijedlozima sudjeluju u odabiru.
Prvi dogovori oko izbora mobilnih aplikacija u redakciji donijeli su skoro ratoborne rasprave oko sadašnjosti i budućnosti ovog mobilnog softvera. Od glasova koji su rekli da ljudi više ne traže i ne skidaju nasumične aplikacije, do onih koji to redovito čine. Na pitanje koje aplikacije ljudi u današnje vrijeme koriste, kakve se najviše razvijaju te koje su najpopularnije trenutačno, pokušali smo odgovoriti u našoj sveobuhvatnoj temi.
Pitaj pametnije
Kao i uvijek, za naš izbor tjednima smo proučavali trendove na tržištu te radili velik i opsežan popis aplikacija, koji se potom sužavao kroz iteracije korištenja i testiranja.
Da ne ostane sve na in-house pameti, ove godine u izbor smo za prijedloge pitali i članove Vidi zajednice koji su dali vrijedne inpute o tome koje aplikacije treba dodatno isprobati.
Ugrubo, aplikacije koje se nalaze na tržištu mogu se podijeliti na digitalizirane usluge poput onih bankarskih, osiguranja ili dostave hrane, te na aplikacije kojima je osnovni cilj bio baš biti samostalna aplikacija. Naravno, ova gruba podjela ima niz potkategorija i saturirano tržište aplikacija zaista je velik zalogaj za napraviti kvalitetan izbor, a da se neka aplikacija ne izostavi ili nepravedno ocijeni.
Metodologija
I ove smo godine napravili veliki popis aplikacija i kroz krugove testiranja smanjivali to na krajnjih 50. Pri tome su elementi koje smo ocjenjivali bili dizajn, odnosno vizualni identitet aplikacije. Važno nam je bilo i sučelje, odnosno koliko je intuitivna navigacija kroz aplikaciju. Kvaliteta je osnovna postavka i nije svejedno da li se aplikacija ruši ili radi dobro. Dojam je ona subjektivna, ali nezaobilazna komponenta, a važno nam je bilo provjeriti i da li se aplikacija nadograđuje i održava.Kako bismo imali još bolji uvid u to što je trenutačno aktualno u razvoju aplikacija, u našu temu uključili smo lidere u industriji razvoja aplikacija. Vodeći hrvatski fintech Aircash, globalno uspješna aplikacija SofaScore i kreativci iz Lloyds digital agencije osvježili su nam spoznaje s tajnama iza kulisa uspješnih projekata.
Hobi developeri
Ipak, ni to nam nije bilo dovoljno te smo slijedom žustrih rasprava kontaktirali i developere tzv. malih aplikacija, odnosno appova iza kojih ne stoji cijeli tim ljudi, već se baziraju na entuzijazmu pojedinca koji najčešće u slobodno vrijeme razvija aplikacije. Ono što je pozitivno iznenađenje jest rangiranje takvih aplikacija, koje su često u trendingu na trgovinama aplikacija. Bio je to povod da za okruglim stolom čujemo razmišljanja ljudi koji stoje iza aplikacija kao što su Prijavi turiste, Buker, EuroKuna, Vrati kusur i Pogodi riječ. Svaka od njih ima zanimljivu priču i očiti uspjeh na hrvatskom tržištu aplikacija, a rađene su na valu entuzijazma pojedinca ili malih timova.
Trendovi u razvoju mobilnih aplikacija
I dok su se pojedinci u redakciji čudili tko još skida mobilne aplikacije, činjenica je da tržište i dalje raste te bi do 2026. godine trebalo dosegnuti 614 milijardi dolara. Igre prevladavaju i u količini i u prihodima, ali i druge grane industrije rastu. Neki od aktualnih trendova u razvoju mobilnih aplikacija uključuju Motion design. Trend je to koji je sličan animiranom sučelju, ali se od njega razlikuje po tome što se aktivira pokretom i daje trenutačne promjene i rezultate umjesto da je samo uljepšanje aplikacije. Poznati primjer je aplikacija Dominos koja je globalno ostvarila 23% rasta u konverzijama nakon primjene ovog elementa.
Umjetna inteligencija postaje nezaobilazni čimbenik u razvoju aplikacija. Jedna od primjena je u dizajnu, gdje se kod aplikacija koje ne trebaju osobito kreativan dizajn, pomoću AI-ja može ubrzati proces kreiranja dizajna sučelja. Korisnici se moraju prepoznati u dizajnu aplikacije i osjetiti da je ona za njih, pa se pristupačnost i uključivost ponajviše u području demografije tretiraju kao jako bitne smjernice u razvoju novih aplikacija.
Jedan od trendova koji se pojavio na tržištu je dizajn za korištenje bez dodira, pri čemu neki analitičari smatraju da će ga prihvatiti i do 50% svih najjačih poslovnih aplikacija u sljedećih godinu dana. Ideja je da se korisničkim sučeljem služi gestama ili pomicanjem ekrana i da se prate pokreti očiju kako bi se pomicalo sučelje.
I dalje su „vruće“ aplikacije koje kao okosnicu imaju kamere. Primjer su aplikacije za video konferencije koje se skidaju uz ludi ritam, koji je tijekom početka pandemije dosegnuo i 62 milijuna preuzimanja u jednom tjednu. TikTok je jedna od najpopularnijih aplikacija i dalje, a kamere se uglavnom koriste za zabavu, streaming, prijenose i za društvene mreže.
Kontroverzan trend je razvoj aplikacija u no-code ili low-code okruženjima pri čemu za stvaranje aplikacije niti ne morate unajmiti developere. Primjer iz svijeta web aplikacija je Bubble. Zapier omogućuje lako spajanje i interakcije s drugim servisima, a Google je kupio Appsheet, tvrtku za razvoj no-code mobilnih aplikacija.
I dalje veliki broj aplikacija koje se razvijaju predstavljaju aplikacije na zahtjev, odnosno tvrtke unajmljuju developere da im naprave aplikaciju i to je ono što brojne hrvatske kompanije primarno rade. Ovaj trend ne usporava, čak naprotiv. Od ostalih stvari koje dolaze u 2023. godini vrijedi izdvojiti fokus na društvene mreže koje su usredotočene na audio, aplikacije posebno napravljene za preklopne telefone te nastavak trenda proširene stvarnosti.
Dolje možete pogledati popis nekih od Top 50 hrvatskih aplikacija koje se izdvajaju po kvaliteti, korisnosti i popularnosti.
Moj Telekom aplikacija
Kao produžena ruka niza službi, aplikacija Moj Telekom donosi potpuno i intuitivno iskustvo digitalizacije i na jednom mjestu okuplja niz servisa i dodatnih funkcionalnosti. Prije svega, to je i dalje središnje mjesto za upravljanje svim uslugama Hrvatskog Telekoma gdje korisnici mogu provjeriti svoje tarife, potrošnju i razne besplatne pogodnosti. Također je moguće jednostavno i brzo promijeniti ili dodati novu uslugu, bez potrebe za odlaskom u poslovnicu ili zvanjem korisničke službe.
INA Loyalty
INA ima najrasprostranjeniju mrežu maloprodajnih mjesta uz koje nudi i druge usluge, poput odličnog gastro asortimana Fresh Cornera i maloprodaje izvan auto kozmetike i derivata. Za svoju stalnu bazu korisnika kompanija već neko vrijeme ima program vjernosti INA Loyalty koji se ostvaruje kroz intuitivnu i lijepo dizajniranu mobilnu aplikaciju.Članovi kod svake posjete postajama mogu sakupljati bodove. Napravljen je sustav koji od početnog Blue statusa, kroz Silver i Gold vodi do prestižnog VIP statusa. Aplikacija je dostupna za Android i iOS uređaje i nakon brze registracije u samo par koraka dobiva se prvih 100 nagradnih bodova. Svaki novi član za nastavak korištenja aplikacije kao poticaj dobiva i kavu dobrodošlice u Fresh Corneru.
Njuškalo
Njuškalo već godinama drži primat u svijetu oglasnika u zemlji. Nadogradnja na online oglasnik je mobilna aplikacija dostupna za Android, iOS i Huawei trgovinu aplikacija koja uz sve one standardne funkcionalnosti pregleda i predaje oglasa te komunikacije s drugim korisnicima putem chata svake godine donosi i nove atraktivne opcije. Developerski tim iza Njuškalo aplikacije u toku je s tehnologijama i kontinuirano ih primjenjuje na novim funkcionalnostima. Usluga Reveal je mogućnost da korisnik kamerom uslika predmet koji želi oglasiti i aplikacija mu potom predloži okvirnu cijenu predmeta te kategoriju u kojoj bi bilo najbolje objaviti oglas. Ova opcija uvelike olakšava predaju oglasa i teoretski je moguće predati oglas jednim klikom.
Moj A1
A1 pretplatnici kao centralno mjesto za upravljanje uslugama mogu koristiti Moj A1 aplikaciju. Uz uobičajeno upravljanje tarifama, aplikacija ima nadogradnju u obliku usluge Pomoć u kući koja nudi brz izlazak majstora u stilu hitnih intervencija. Aplikacijom među mnoštvom opcija možete kupovati i digitalne vaučere za PlayStation.Jedinstvena mogućnost A1 Pomoć u kući organizirana je u suradnji s ORYX asistencijom a korisnicima A1 Hrvatska omogućuje pružanje pomoći u hitnim slučajevima te obavljanje brzih popravaka i otklanjanje kvarova u stanu ili kući. Ova usluga plaća se 1,19€ i koristi se bez ugovorne obveze, a korisnici ju mogu aktivirati unutar aplikacije za jednu adresu koju žele imati za asistenciju. MojA1 aplikacija omogućuje korisnicima lake promjene i prilagodbe tarifa za sve postpaid korisnike. Unutar aplikacije moguće je doznati sve detalje i pogodnosti pojedine tarife, kao i cijene.
PBZ digitalno bankarstvo
Mobilna aplikacija PBZ digitalnog bankarstva ima unaprijeđeni moderni dizajn s grafičkim prikazima i mogućnosti personalizacije aplikacije. Korisnici mogu učitati profilnu sliku, dodati nadimak (računima, karticama, štednji…), prilagoditi svoje postavke i između brojnih dodatnih funkcionalnosti odabrati one koje odgovaraju upravo njima. Korisnici mobilne aplikacije PBZ digitalnog bankarstva imaju priliku zakoračiti u potpuno novu dimenziju bankarstva uz brojne inovativne funkcionalnosti i usluge dostupne jednim klikom: #withCASH, #withPAY, withSAVE, #withKEY. Bez obzira na to koliko je sati, je li vikend ili praznik, uz uslugu Instant brzo plaćanje za manje od deset sekundi sredstva će biti doznačena primatelju na transakcijski račun u drugoj banci u Hrvatskoj koja sudjeluje u NKSInst platnom sustavu.
Lidl Plus
Jedan od najraširenijih trgovačkih lanaca kod nas već dvije godine ima iznimno popularnu Lidl Plus aplikaciju koja uz razne korisne informacije kupcima donosi dodatne popuste, pa čak i besplatne proizvode koji se mogu preuzeti u trgovini. Loyalty programi i aplikacije uobičajeni su kod trgovina, a ono što Lidl Plus izdvaja od konkurentnih appova je Kupon Plus značajka. Svaka se kupnja bilježi na crti potrošnje i nakon što korisnik dostigne pragove potrošnje dobiva gratis proizvod koji se može preuzeti u trgovini. Svaki korisnik kroz tjedan može iskoristiti od 4 do 7 kupona sa zanimljivim proizvodima, a nakon svake kupnje tu je opcija Otkrivalica koja donosi još kupona sa dodatnim popustima.
KEKS Pay
Besplatna hrvatska „fintech“ aplikacija koju koristi više od 320.000 korisnika. Potezom prsta možete bez naknada slati i primati novac, plaćati u trgovinama i webshopovima, nadoplaćivati ENC te plaćati režije i parking. KEKS Pay kontinuirano nadograđuju novim i inovativnim funkcionalnostima, a posljednja u nizu koju treba izdvojiti je KEKS Pay režije. Ova usluga korisnicima omogućuje da sve veći broj komunalnih poduzeća, gradova, vrtića i drugih izdavatelja računa digitalno u app primaju svoje mjesečne račune i da ih plaćaju trajno bez naknada.
George
George pruža trenutačni uvid u informacije o vašim računima, štednjama, kreditima ili kreditnim karticama i organizira vaše financije, omogućuje jednostavnije plaćanje naloga preko opcije „Slikaj i plati“, uz grafikone s detaljima razvoja vaših financija kroz mjesece i godine. Osim toga, George pronalazi sve što tražite i pamti baš svaki IBAN, iznose i datume plaćanja. Značajna funkcionalnost je George Store, gdje vas čeka niz proizvoda: gotovinski kredit prilagođen vama, putno i zdravstveno osiguranje, Erste štednja i investicijski računi, Diners kreditne kartice, tekući i žiroračun + žiro za mlade (za 0 eura).Sve to, naravno, bez odlaska u banku.
Čitav popis Top 50 hrvatskih aplikacija možete pogledati u našem digitalnom VIDI.app prilogu ovdje.
Učitavam komentare ...