Nalazite se
Članak
Objavljeno: 07.04.2011. 00:14

Automobilska tehnologija 

Elektromagnetski amortizer u automobilu

Novi sustav amortizacije omogućit će vam najudobniju vožnju preko svih kvrga na cesti

Elektromagnet

Bart Gysen, znanstvenik Sveučilišta Eindhoven pored testnog automobila u koji je po prvi puta ugrađen elektromagnetski sustav amortizacije. Credit: Gizmag

Automobili s ovjesima koji posjeduju kvalitetne amortizere učinit će vašu vožnju udobnom, glatkom i mekom, bez obzira na kvalitetu ceste kojom vozite. Ukoliko imate loše amortizere, svaki kamenčić ili rupicu na cesti na koju dođu vaši kotači osjetit ćete na svojoj stražnjici, kralježnici i bubrezima, dok ih s kvalitetnim nećete ni osjetiti. Stoga razlika između amortizera često može činiti razliku između limuzine i krntije.

 elektromagnetska suspenzija poboljšat će kvalitetu vožnje za 60% 

Bart Gysen

U početku su amortizeri bili isključivo na oprugu, dok su se kasnije pojavili hidraulični, za koje držimo kako su najkvalitetniji. Znanstvenici danskog sveučilišta Eindhoven s time se definitivno ne slažu, jer misle kako mogu ponuditi nešto mnogo kvalitetnije, elektromagnetsku suspenziju. Razvijajući ideju koja se već dulje vremena provlači kroz tehnološki svijet automobilske industrije, danski tim je došao do faze u kojoj su svoj prototip elektromagnetskog amortizera ugradili u automobil s kojim započinju ozbiljne testove.

electromagneticsuspension-0

Prototip elektromagnetskog amortizera

Elektromagnetski sustav koji su razvili Danci funkcionira tako da se mrežom senzora i akcelerometara postavljenih na automobil, svi podaci prenose u računalni sustav koji je u stanju vršiti trenutne prilagodbe amortizacije na sva četiri kotača. Elektromagnetski amortizeri stoga mogu daleko brže reagirati na svaku kvrgu na cesti od hidrauličnih. Pored toga, znanstvenici su uz ovaj sustav postavili i opruge koje će omogućiti amortizaciju u slučaju kvara baterija koje napajaju elektromagnetsku suspenziju, kako bi vozilo ostalo u funkciji dok se kvar ne otkloni.

Prema njihovim riječima, potrošnja struje će iznositi četvrtinu potrošnje hidrauličnih amortizera, što je također jedna od prednosti. Pored svega toga, tvrde kako će njihov sustav poboljšati kvalitetu vožnje automobila za 60%. Nije nam baš jasno kako su došli do te brojke, no pričekat ćemo s komentarima dok ne obave sve testove i dok kolege iz VidiAuta ne budu u prilici testirati njihove amortizere u akciji na našim „veselim“ kolnicima.

Vezani sadržaji
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam













       

*/-->