THE ICON
U Cannesu zaplovio električni BMW hidrogliser
THE ICON je luksuzni BMW-ov električni hidrogliser koji ima domet od 100 km i postiže maksimalnu brzinu od 30 čvorova.
BMW i TYDE su predstavili THE ICON, električni hidrogliser koji debitira u plovidbi ispred luke u Cannesu. THE ICON je prvo plovilo svoje vrste na baterijski pogon i spaja putovanja bez emisija s vizijom luksuza.
S dužinom od 13 metara i najvećom brzinom od 30 čvorova, ovaj inovativni projekt je djelo stručnjaka iz BMW-a, TYDE-a i Designworksa, podružnice BMW Group sa studijima u Los Angelesu, Münchenu i Šangaju.
Konstrukcija koncepta povjerena je proizvođaču brodova TYDE, a snažni električni pogonski sustav crpi iz visokonaponskih baterija koje isporučuje BMW. Zahvaljujući hidrokrilima na kojima se uzdiže tijekom plovidbe, njegov napredni oblik trupa smanjuje potrebu za energijom do 80 posto u usporedbi s konvencionalnim dizajnom.
Par elektromotora od 100 kW pretvara 240 kWh energije koju isporučuje šest baterija iz BMW-a i omogućuju domet od više od 50 nautičkih milja (približno 100 km). Plovilo može isporučiti radnu brzinu od 24 čvora, dok mu je najveća brzina 30 čvorova. U kombinaciji sa svojim inovativnim pogonskim sustavom i tehnologijom hidrokrila, THE ICON stvara gotovo nultu buku, bez neugodnih vibracija.
Osnovni obris unutrašnjosti kabine, sa svojom transparentnom arhitekturom poput prizme, omogućuje širinu od 4,5 m u stražnjem dijelu, što omogućuje vrlo prostran ulaz u salon. Putnici mogu uživati u pogledu izravno na vodu kroz velike staklene površine, naglašene LED svjetlosnim trakama na pramcu, krmi i mjestima za povezivanje punjača na cijelom plovilu.
Zakrivljena staklena vrata čamca otvaraju se u dnevni boravak s umjetnički dizajniranim namještajem na luksuznom tepihu koji stvara efekt kaleidoskopa. Izrađen od metalnih dijelova, trup plovila reflektira sunčevu svjetlost na podu poput valova na moru. Iskustvo usmjereno na korisnika usredotočeno je na sjedala koja se okreću za 360°. Bitne značajke, uključujući lako dostupni infotainment sustav temeljen na tabletu, raspoređene su na dohvat ruke.
Komandna stanica plovila smještena je u sredinu palube i sadrži upravljač i instrumente u autentičnom BMW dizajnu. Interakcija čovjeka i stroja odvija se putem 32-inčnog zaslona osjetljivog na dodir s razlučivošću od 6K, s izgledom i osjećajem koji podsjeća na BMW iDrive kontrolni/upravljački sustav. Glasovne naredbe mogu se koristiti za pristup ključnim funkcijama kao što su informacije o dometu i vremenska prognoza.
Plovilo koje je po prvi put predstavljeno u Cannesu nije samo dizajnerska studija, već vozilo spremno za proizvodnju koje nudi pionirsku tehnologiju za privatnu i komercijalnu upotrebu, no zasad nije objavljeno kada će se naći u prodaji i po kojoj cijeni.
Učitavam komentare ...