13 milijuna ljudi ne obraća pažnju na postavke privatnosti
Broj ljudi koji ne čuvaju svoju privatnost na Faceboku mali je u usporedbi s brojem korisnika.
Studija Consumer Reportsa koja je ovih dana objavljena na njihovoj web stranici, pomalo panično govori o brojci od 13 milijuna ljudi koji ignoriraju postavke privatnosti na svojim Facebook profilima. No kada se zna da Facbook ima više od 900 milijuna aktivnih korisnika, to je postotak od samo 1,4% od ukupnog broja, što znači da je ipak ogromna većina korisnika dobro upoznata s mjerama zaštite svojeg profila.
Studija je obuhvatila Facebookove postavke privatnosti, te nastojala saznati koliko ih ljudi znaju koristiti, kao i kako dijele informacije.
U studiji je ispitano 2.000 američkih kućanstava, među kojima je 1.340 bilo onih koja su aktivna na Facebooku.
Jules Polonetsky, direktor organizacije Future of Privacy Forum, kaže kako je studija Consumer Reportsa totalno promašena, jer nije došla do nikakvih doista značajnih podataka, te smatra kako bi bilo bolje da su nastojali istražiti koliko su postavke privatnosti Facebooka kvalitetne u usporedbi s drugim servisima, te koriste li aplikacije više informacija o nama nego što bi smjele. Posebno ga nervira što je izvještaj napisan u alarmantnom tonu, a kada se usporede brojke, odmah se vidi koliko je tih 1,4% nemarnih korisnika malo u usporedbi s brojem ukupnog broja korisnika najveće društvene mreže, te uopće ne razumije potrebu da se rezultati ove studije tumače kao tragedija i glavni razlog zbog kojeg je Facebook opasan, kada je sama njihova studija ukazala na potpuno drugačiju sliku.
No Polonetsky kaže kako je jedan dio studije ipak došao do zanimljivih rezultata, jer je očito da mnogi ljudi nisu svjesni koliko daleko sežu razmjene informacija s prijateljima prijatelja.
"Čak 28% ljudi razmjenjuje informacije bez znanja o tome da ako recimo podijelite sliku svoje cure u toplesu s nekim bliskim prijateljem, imate veliku šansu da će ju vidjeti deseci tisuća ljudi", govori se u izvještaju studije.
Stoga ukoliko želite izbjeći takve stvari, rješenje je jednostavno. Nemojte dopustiti prijateljima prijatelja da vide tu sliku, a za to vam Facebook nudi alate koji će onemogućiti neželjene oči da vam zaviruju u privatnost.
No bez obzira na sve zaštite, alate i postavke privatnosti, svi se ponekad trebamo zapitati trebamo li uopće staviti neku kontroverznu sliku na Facebook, ili pisati komentare na zidu kao da razgovaramo s nekim privatno u četiri oka.
Naš mali osobni virtualni prostor na Internetu je sve drugo nego privatan, a Facebook prijatelji su daleko od onoga što su nam stvarni prijatelji. Čak i ako se s ljudima poznajete privatno (uživo), ne biste ih smjeli olako uzimati za Facebook prijatelje, jer u tom svijetu često postaju potpuno druge ličnosti od onih kakve ste ih do tada poznavali.
Učitavam komentare ...