MIPRO 2014.
350 znanstveno-stručnih radova bavi se ICT-jem
Raspravom Obrazovanje za 21. stoljeće u Opatiji je svečano otvoren 37. po redu MIPRO.
MIPRO 2014 je najveći nekomercijalni znanstveno-stručni ICT skup u ovom dijelu Europe koji tradicionalno, već dugi niz godina, posjećuju ICT profesionalci i manageri, obrazovni stručnjaci i poslovni ljudi, a ove se godine na skupu okupljaju stručnjaci iz više od 40 zemalja.
Tijekom pet dana trajanja skupa znanost i struka govore o novim tehnologijama i inventivnosti, predstavljaju se vizije razvoja ICT struke u Hrvatskoj i Europi.
Na ICT skupu MIPRO održava se čak deset konferencija po pojedinim segmentima ICT-ja, dvije specijalne sekcije, šest okruglih stolova, tri seminara te brojne radionice. Respektabilna je brojka od čak 350 znanstveno-stručnih radova koji se tijekom pet dana mogu poslušati u Opatiji.
Veliku pozornost sudionika skupa privlače okrugli stolovi s temama kao što je "Okvirni nacionalni program za razvoj infrastrukture širokopojasnog pristupa unpodručjima u kojima ne postoji dostatan komercijalni interes za ulaganja" na kojem je predložen način rješenja problema poboljšanja infrastrukture širokopojasnog pristupa.
Na svečanom otvorenju održave se i panel rasprava na temu "Obrazovanje za 21. stoljeće" pod moderiranjem predsjednika MIPRO-a Vedrana Mornara, a u panelu sudjeluju Saša Zelenika, Darinko Bago, Gordana Kovačević, Slavko Vidović i Petar Biljanović.
Mornar je istaknuo podatak kako 47% učenika na maturi ne zna pretvoriti inče u centimetre i obrnuto, iako im je ponuđena i formula.
U Hrvatskoj se na ekonomske studije upiše gotovo 50% studenata, iako za njima nema tolike potrebe, dok je računalnih stručnjaka godišnje 1500 upisanih. Hrvatska ima oko 10.000 doktora znanosti, dok Kina trenutno ima 3,7 milijuna, s planom da do 2015. godine imaju 4,3 milijuna doktora znanosti. Kao već nebrojeno puta, istaknuto je kako je najveći problem u hrvatskom obrazovanju otpor promjenama i rad po starom sustavu, dok svijet grabi prema naprijed i ulaže u obrazovanje te kadrove koji su traženi.
Prezentacija "e-Poziv - Postignuća u nacionalnom projektu HeERO (eCall)" bavila se uslugom e-poziva. Nova je to telekomunikacijska usluga automatske dojave prometne nesreće jedinstvenom operativno komunikacijskom centru (Centar 112) koja je predložena i podržana od strane Europske komisije. Nacionalni pilot projekt HeERO (Harmonised eCall European Pilot) nalazi se u zadnjem kvartalu rada, nakon trogodišnjeg rada na ovom paneuropskom projektu.
Učitavam komentare ...