Objavljeno: 08.11.2023. 12:14

NASA

Letjelica Lucy otkrila neočekivane susjede asteroida

Letjelica specijalizirana za promatranje Jupiterovih trojanskih asteroida, novim je otkrićem ponovno iznenadila znanstvenike.

Letjelica Lucy otkrila neočekivane susjede asteroida

NASA-ini znanstvenici su se iznenadili kada je letjelica Lucy lansirana u svemir s ciljem proučavanja Jupiterovih trojanskih satelita otkrila mali asteroid Dinkinesh, no sada su se još više iznenadili da u svojoj orbiti ima dva mala pratitelja, odnosno objekte koji se dodiruju, što znači da se radi o prvom do sada uočenom kontaktnom binarnom satelitu viđenom u orbiti oko drugog asteroida.

Lucy_Flyby_CILab_Preview_1600-jpg-e1692660237745

"Čini se da su kontaktni binarni sateliti prilično uobičajeni u Sunčevom sustavu", rekao je John Spencer, zamjenik projekta Lucy iz Bouldera u Coloradu, podružnice Southwest Research Instituta sa sjedištem u San-Antoniu.

"Nismo ih vidjeli mnogo izbliza, a nikada nismo vidjeli ni jedan u orbiti drugog asteroida. Razmišljali smo o čudnim varijacijama u Dinkineshovom sjaju koje smo vidjeli pri prilazu, što nam je dalo naslutiti da bi Dinkinesh mogao imati nekakav mjesec, ali nikada nismo posumnjali na nešto tako bizarno!”

dinkinesh-satellite-trajectory2

"To je u najmanju ruku zbunjujuće", rekao je Hal Levison, glavni istraživač za Lucy, također iz Southwest Research Instituta. "Nikad ne bih očekivao sustav koji ovako izgleda. Konkretno, ne razumijem zašto dvije komponente satelita imaju slične veličine. Ovo će biti zabavno za znanstvenu zajednicu da to shvati."

Dinkinesh i njegov satelit prva su dva od 11 asteroida koje Lucy planira istražiti tijekom svog 12-godišnjeg putovanja. Nakon što je preletjela unutarnji rub glavnog asteroidnog pojasa, Lucy se sada vraća prema Zemlji radi 'gravitacijske pomoći' u prosincu 2024. Taj blizak prelet tjerat će letjelicu natrag kroz glavni asteroidni pojas, gdje će promatrati asteroid Donaldjohanson 2025. i zatim  trojanske asteroide 2027.

Ključne riječi NASA Lucy