Nalazite se
Članak
Objavljeno: 23.10.2016. 13:11

Vahana 

Airbus radi leteći taksi

Predstavljen koncept autonomne letjelice koja će se u zraku naći već 2017. godine.

Airbus radi leteći taksi

Svako malo se širom svijeta pojavljuju razni projekti letećih automobila, no činjenica je da i dalje još niti jedan ne nosi s punim pravom to ime, jer su to najčešće avioni sa sklopivim krilima ili helikopteri za jednu osobu. Projekt koji je ove godine započeo tim inženjera i znastvenika iz tvrtke koja se nalazi u sklopu Airbus Grupe, otkrio nam je još jedan zanimljiv koncept, koji djeluje kao da se nalazi u jako ranoj fazi, no prema riječima direktora tvrtke Rodina Lyasoffa, trebao bi se u obliku prototipa vinuti nebom već iduće godine.

To bi trebalo značiti da je leteće vozilo s imenom Vahana već sišlo s crtaće daske, mada Airbus još ne želi prikazati ništa osim nekoliko sličica.

Glavna nit vodilja koja je usmjeravala inženjere u razvoju Vahane bila je namjera da se proizvede mala, jeftina, čvrsta, lagana letjelica za osobni prijevoz putnika koja neće trebati pistu za uzlijetanje i slijetanje, u kojoj će se nalaziti sustav autonomnog leta, te pouzdan i učinkovit pogonski sustav. Pored toga ova bi letjelica trebala imati mogućnost jednostavne industrijske serijske proizvodnje, a Lyasoff smatra da je Vahana na dobrom putu da sve te uvjete zadovolji.

0-tJmZhTYPAuQuk_YN-

Prema njegovim riječima, u ovom trenutku projektanti su dovršili dizajn, razvili mnoge važne podsustave, te su se povezali s većim brojem partnerskih tvrtki koje će im pomoći u konstrukciji, no detalje o tehnologiji još uvijek čuva za sebe.

Stoga zasad ne možemo vidjeti ništa osim kokpita za jednu osobu, te po četiri propelera s prednje i zadnje strane koji se pri vertikalnom uzlijetanju nalaze usmjereni prema gore, da bi se u zraku transformirali u horizontalni položaj i time omogućili Vahani da leti poput zrakoplova.

Ako ćemo biti iskreni, ovo nam djeluje više poput hi-tech sanjki Djeda Mraza nego letjelice koja bi već iduće godine trebala poletjeti, a 2020. biti spremna za početak serijske proizvodnje. Nekako nemamo osjećaj da su kratka prednja i nešto duža stražnja krilca dovoljna da ovo čudo dobije dovoljno aerodinamike za let, no veselit ćemo se ako se ispostavi da smo bili u krivu.

Nadamo se samo da konačna inačica neće imati sklopiva krila raspona od petnaest metara, jer smo takve stvari već odavno vidjeli. Valjda Airbus zna što radi.

Vezani sadržaji
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam













       

*/-->