Vahana
Airbus radi leteći taksi
Predstavljen koncept autonomne letjelice koja će se u zraku naći već 2017. godine.
Svako malo se širom svijeta pojavljuju razni projekti letećih automobila, no činjenica je da i dalje još niti jedan ne nosi s punim pravom to ime, jer su to najčešće avioni sa sklopivim krilima ili helikopteri za jednu osobu. Projekt koji je ove godine započeo tim inženjera i znastvenika iz tvrtke A³ koja se nalazi u sklopu Airbus Grupe, otkrio nam je još jedan zanimljiv koncept, koji djeluje kao da se nalazi u jako ranoj fazi, no prema riječima direktora tvrtke Rodina Lyasoffa, trebao bi se u obliku prototipa vinuti nebom već iduće godine.
To bi trebalo značiti da je leteće vozilo s imenom Vahana već sišlo s crtaće daske, mada Airbus još ne želi prikazati ništa osim nekoliko sličica.
Glavna nit vodilja koja je usmjeravala inženjere u razvoju Vahane bila je namjera da se proizvede mala, jeftina, čvrsta, lagana letjelica za osobni prijevoz putnika koja neće trebati pistu za uzlijetanje i slijetanje, u kojoj će se nalaziti sustav autonomnog leta, te pouzdan i učinkovit pogonski sustav. Pored toga ova bi letjelica trebala imati mogućnost jednostavne industrijske serijske proizvodnje, a Lyasoff smatra da je Vahana na dobrom putu da sve te uvjete zadovolji.
Prema njegovim riječima, u ovom trenutku projektanti su dovršili dizajn, razvili mnoge važne podsustave, te su se povezali s većim brojem partnerskih tvrtki koje će im pomoći u konstrukciji, no detalje o tehnologiji još uvijek čuva za sebe.
Stoga zasad ne možemo vidjeti ništa osim kokpita za jednu osobu, te po četiri propelera s prednje i zadnje strane koji se pri vertikalnom uzlijetanju nalaze usmjereni prema gore, da bi se u zraku transformirali u horizontalni položaj i time omogućili Vahani da leti poput zrakoplova.
Ako ćemo biti iskreni, ovo nam djeluje više poput hi-tech sanjki Djeda Mraza nego letjelice koja bi već iduće godine trebala poletjeti, a 2020. biti spremna za početak serijske proizvodnje. Nekako nemamo osjećaj da su kratka prednja i nešto duža stražnja krilca dovoljna da ovo čudo dobije dovoljno aerodinamike za let, no veselit ćemo se ako se ispostavi da smo bili u krivu.
Nadamo se samo da konačna inačica neće imati sklopiva krila raspona od petnaest metara, jer smo takve stvari već odavno vidjeli. Valjda Airbus zna što radi.
Učitavam komentare ...