Michelin
Započelo javno testiranje autoguma bez zraka
Michelinove Uptis gume, razvijene u suradnji s GM-om, sadrže strukturu bez zračnice na specijalno dizajniranoj felgi.
Nakon 16 godina razvoja, Michelin je svoje Uptis autogume bez zraka napokon približio tržištu, omogućivši posjetiteljima IAA Mobility car showa u Munchenu da ih isprobaju u vožnji testnog automobila.
Prilično je jasno koje su prednosti guma bez zraka. Kao prvo nikada nećete morati stati u vožnji zbog probušene ili ispuhane gume. Michelin kaže da godišnje oko 200 milijuna guma zbog toga završi na smetlištu. Kao drugo, nećete se morati nikada brinuti oko pritiska u gumama, što će vam uštedjeti vrijeme, ali i ukloniti opasnosti koje u vožnji može izazvati slabo napuhana guma.
Nadalje, unutarnje žbice Uptis guma mogu se prilagoditi kako bi zadovoljile željene karakteristike, a njihova krutost se individualno prilagođava pod silama ubrzanja, kočenja, u zavojima, pa čak i u sudarima.
Između ostaloga gume mogu imati rupe kroz gazni sloj kako biste pustili vodu da izađe, što potencijalno stvara mnogo bolju otpornost na akvaplaning. Za izradu im je potrebno manje sirovina i manje energije, što ih čini boljim za okoliš, a Michelin je procijenio da će trajati do tri puta duže od standardnih guma.
Obzirom da Michelin na ovoj tehnologiji radi već 16 godina, očito je da je komercijalizacija njegovih guma priča za sebe, jer se pokazalo da su potencijalni korisnici bili jako sumnjičavi i nisu bili previše zainteresirani za njih.
Michelin se sada napokon približio tržištu pa je započeo s promocijom svojih guma u suradnji s GM-om, koji će ih prvi nuditi u svojim putničkim automobilima, a da se vožnja na gumama bez zraka nimalo ne razlikuje od vožnje na klasičnim gumama, mogli su se uvjeriti mediji i posjetitelji autoshowa u Munchenu koji su ih bili u prilici isprobati na Mini Electric vozilu.
GM kaže kako planira Uptis gume nuditi kao opciju na određenim modelima svojih automobila 2024. godine, no prije toga mora proći testove američkih regulatornih tijela za sigurnost vožnje kako bi nove "Michelinke" doista mogle stići na prometnice.
Izvor: Michelin
Učitavam komentare ...