Inspekcija trgovina
Expert
Nekadašnji Ecos je sada dio švicarskog megalanca trgovina tehničkom robom, Expert.
Za razliku od primjerice Technomarketa, Expert nije ništa novo na hrvatskom tržištu jednostavno iz razloga što je dugi niz godina već bio ovdje, ali pod drugačijim nazivom i nešto drugačijim vizualnim identitetom, uključujući logotip i naziv.
Drugim riječima, Expert jest Ecos, a Ecos jest Expert. Doduše, to je naravno vrlo jednostavno za pretpostaviti bez da se trgovina uopće posjeti te smo upravo zato, kako ne bi sve ostalo na riječima, posjetili Expert.Expert smo posjetili na istoj onoj lokaciji na kojoj smo prethodni put posjetili Ecos, u Škorpikovoj ulici, na zagrebačkom Jankomiru.
Iako Expert jest Ecos, odnosno obratno, ovoga puta toj trgovini nismo pristupili kao “Ecosu” jer to ne bi bilo u redu, prvenstveno prema kupcima koji će pročitati ovaj tekst. Expertu smo stoga pristupili znatno oštrije, odnosno kao velikom, bogatom, utjecajnom švicarskom lancu koji posluje u 18 europskih država, kao i u SAD-u, Kanadi i Australiji, a ukupni godišnji promet koji Expert ostvari je oko 20 milijardi eura; impresivan iznos koji tvrtki prikupi više od 7.000 prodavaonica u svijetu.
Ako nikada do sada niste bili u trgovini Ec... pardon, Experta, njihova centralna trgovina smjestila se na zagrebačkom Jankomiru, tik do prometne Škorpikove ulice, što je prilično jednostavno dostupno, kako automobilom, tako i javnim prijevozom.
Osim toga, Expert ima i prilično zahvalnu lokaciju jer se smjestio na komercijalnom centru Zagreba, gdje se smještaju i ostale poznate trgovine kao što su Bauhaus, Baumax, Kika, Technomarket, Lesnina XXXL kao i mnogi auto saloni. Kupcima je sve prilično usput, ali je i konkurencija prilično velika.
U blizini se nalaze Technomarket, novi Harvey Norman u sklopu King Crossa te i sam Expert.Želite li doći do Experta, ipak je najjednostavniji način koristeći osobni automobil za koje Expert nudi specijalizirano parkiralište namjeravate li uzeti neki veći artikl kojeg je moguće prenijeti automobilom, poput primjerice TV uređaja.
Eksterijer trgovine nije se bitno mijenjao, jer je i Ecos ova boja bila narančasta, no “novi” vizualni identitet upotpunili su novi logotip i novi vizuali na prozorima trgovine. I još više narančaste. Po ulasku u trgovinu dočekao nas je redizajn interijera, no primijetili smo da je ljubaznost osoblja u odnosu na Ecos nekako izostala. Dok nas je pri posjetu Ecosu službenik gotovo na samim vratima već pitao može li nam kako pomoći, ovdje nitko ništa – kao da ne postojimo.
Krenuli smo malo u razgledavanje prostora. Uočljiv je spomenuti redizajn interijera trgovine pri čemu su postavljene neke nove police za artikle, neke su police razmještene, a neki artikli su dobili nešto veći naglasak negoli što je to bio slučaj kod Ecosa. Sve u svemu, prostor je prilično velik, bolje iskorišten, ali baš zbog te “iskorištenosti”, prostor djeluje nekako naguran artiklima i policama, što je u neku ruku dobro, ali i nije. Dobro jer kupac na raspolaganju ima mnogo izbora, no nije dobro jer je mnogo toga natrpano na velikom, ali ipak malom prostoru za toliko artikala.
Nakon što smo razgledali prostor, pošli smo u “akciju”. Otišli smo do odjela za TV uređaje koji po novom ima i specijaliziranog službenika koji pak ima i svoj mali pult s računalom. Vizualni dojam djeluje kao da za pultom sjedi doista ekspert za TV uređaje. I dobro, prošvrljali smo TV uređajima kako bi naposljetku službenika pitali za informaciju o jamstvu jednog LG-jevog TV uređaja. Nakon što smo ga pitali, službenik je prvo malo razmišljao, zatim nam je odgovorio da malo pričekamo jer mora provjeriti informaciju. To nam je bilo dovoljno za zaključak kako je vizualni dojam “eksperta” za pultom ipak samo vizualni dojam, a praksa je sasvim drugačija.
Naravno, jasno nam je da je trgovina tek otvorena, no s druge strane, ne radi se o novoj trgovini koja je s tepiha prešla na konzumnu elektroniku. Naprotiv, radi se o trgovini koja je poslovala s gotovo identičnim asortimanom. Jednako tako, pitanje je da li je uprava otpustila sve radnike Ecosa i zaposlila nove ili je jednostavno zadržala iste ljude? Po znanju službenika na odjelu TV uređaja upitno je koliko se trgovina može dičiti svojim nazivom “Expert”. Osim toga, malo smo istražili o tom Expertu i doznali kako je upravo znanje službenika jedan od elemenata kojim se ističu.
Nakon TV uređaja zaputili smo se na odjel informatike koji je, pohvalno, mnogo veći negoli je to bio slučaj s Ecosom. Osim prijenosnih i gotovih računala te periferije veliki naglasak su dobili i tableti. Upravo zbog velike popularnosti tableta, odlučili smo provjeriti kako Expertovi prodavači dobro poznaju prirodu tih uređaja. Primijetili smo kako na raspolaganju imaju mnogo onih jeftinijih Android rješenja koja nisu pretjerano popularna među nama, geekovima, ali očito imaju svoju publiku.
Baš iz tog razloga odlučili smo se postaviti u ulogu kupaca te publike koja traže tablet – i to je sve. “Dobar dan! Majka me zamolila da joj kupim tablet, no kako nisam siguran kakvih sve ima, trebao bih vaš savjet koji uzeti”. Trgovac se, onako, pomalo nezainteresirano vrzmao oko Prestigiovih tableta, da bi se zaustavio na 10,1 inčnom Prestigiovom tabletu za koji je rekao kako se radi o zlatnoj sredini te kako je tablet prilično brz, raspolaže Android operativnim sustavom te da je dobar za surfanje Internetom.
Na pitanje može li taj tablet biti dobar za pisanje tekstova i nešto ozbiljniji rad, službenik je rekao kako bi u tom slučaju definitivno radije predložio prijenosno računalo. I generalno, nemamo nikakve zamjerke za službenika, ali imamo zamjerke koje smo primijetili pri označavanju tableta na kojima nije naznačeno kakvim zaslonima raspolaže, rezistivnim ili kapacitivnim. “Budget” tableti još uvijek raspolažu rezistivnim zaslonima po kojima gotovo doslovce morate “kopati” kako bi pokrenuli neku radnju.
Ecos je, ako ćemo realno, definitivno dobio poboljšanje rebrandingom u Expert, prvenstveno u pogledu povećanja asortimana, ali vrlo vjerojatno i zbog financijske injekcije koju je primio od strane švicarske tvrtke, no onaj diskutabilni dio cijele priče je sam taj naziv, “Expert”.
I sami Švicarci se svojom tvrtkom busaju u prsa kako za njih rade eksperti, no mi smo posjetom u trgovini dobili sasvim suprotan dojam, i to za vrijeme interakcije s prvim službenikom koji je čak imao i svoj pult. Neznanje i nezainteresiranost za svoj posao definitivno nisu dobra poruka za bilo kojeg kupca.
No dobro, Expert i njegovi službenici imaju na raspolaganju vremena kako bi se uhodali, no neka im ova recenzija bude poticaj jer, pogotovo u aktualnom ekonomskom stanju zemlje svaki je kupac bilo kojeg artikla, a pogotovo TV uređaja zlata vrijedan, pa i više od toga.
Ukupna ocjena 7/10
Objavljeno u časopisu Vidi broj 194.
Učitavam komentare ...