Istraživanje
Društveni mediji potukli TV kao izvor vijesti među mladima
Najnovije istraživanje ukazalo da osobe mlađe od 30 godina češće koriste društvene mreže kao izvor vijesti nego televiziju.
Studija instituta Reuters Institute for the Study of Journalism pod nazivom Digital News Report 2016 ukazala je da su društveni mediji prestigli televiziju kao izvor vijesti među mladima. Točnije rečeno, studija koja je obuhvatila 50.000 građana iz 26 država širom svijeta (Hrvatska nažalost nije među njima), ukazala je da 28% dobne populacije između 18 i 29 godina starosti navodi društvene medije kao glavni izvor vijesti, dok se 24% njih informira putem televizije.
Pored toga, studija ukazuje da 51% ljudi s online pristupom koriste društvene medije kao glavni izvor vijesti, a rast ovog trenda se pripisuje povećanom korištenju mobilnih telefona za pristup informacijama. Najveći postotak onih koji koriste mobilne uređaje za vijesti dolazi iz Švedske (69%), Južne Koreje (66%) i Švicarske (61%).
U državama s engleskog jezičnog područja, manje od 10 posto korisnika koji prate vijesti online, voljno je platiti neku vrstu usluge news portalima, što znači da im je oglašavanje i dalje jedini održivi poslovni model, pa stoga ne čudi da se mnogi mediji jako bune zbog softvera za blokiranje oglasa.
Što se tiče globalnih vijesti, glavni izvor informacija je prema očekivanjima najveća društvena mreža Facebook, koja zarađuje lijepi novac od tvrtki i medijskih kuća na "boostanju", odnosno plaćenom promoviranju sadržaja, kako bi njihove vijesti imale čim veći doseg, što naravno ovisi o visini iznosa kojim plaćaju takve promocije.
Dobra vijest za starije profesionalne medije je u tome što njihove vijesti prati znatno veća online populacija nego što je to slučaj s novim i manje profesionalnim medijima koji slabije obrađuju teme, no loša stvar je što zarađivanje na "ozbiljnom novinarstvu" nikada nije bilo toliko teško kao danas.
Studija je ukazala da Facebook kao najčešći izvor vijesti, koristi 44 posto ispitanika za gledanje, dijeljenje i komentiranje vijesti, a iza njega su YouTube s 19% i Twitter s 10%.
Zanimljiv je i podatak da je 36 posto korisnika zadovoljno odabirom vijesti koje im predlažu algoritmi, koji svoje ponude temelje na njihovim navikama, odnosno onom što su čitali u prošlosti, a 22% je sretno što se njihova informiranost temelji na onome što su čitali njihovi prijatelji.
Medije bi mogao zabrinuti i podatak da više od polovica online korisnika na društvenim mrežama ne zna koji originalni medijski brandovi stoje iza vijesti koje su pročitali, pa će se mediji sve više truditi u balansiranju između korištenja društvenih mreža za plasman svojih sadržaja i stvaranja vlastitih baza korisnika.
Izvor: Reuters Institute
Učitavam komentare ...