Nalazite se
Članak
Objavljeno: 12.04.2021. 15:36

IT stručnjaci 

Kako privući najbolje IT stručnjake u netehnološke tvrtke?

Ključni faktori bitni za zapošljavanje IT stručnjaka ne dolaze nužno iz velikih tehnoloških kompanija, a kako doći do vrijednog kadra u klimi opće nestašice IT-jevaca izazov je na koji mora odgovoriti gotovo svaki HR odjel

Kako privući najbolje IT stručnjake u netehnološke tvrtke?

Već godinama s poslovnih blogova u Europi vrište naslovi koje je u svojoj analizi spominje Europska komisija, da će do 2020 u Europi nedostajati 800,000 IT radnika. Ta je godina došla i prošla, a situacija je i dalje ista. EU kroz digitalne agende planira u sljedećih nekoliko godina digitalno opismeniti starije i dodatno poraditi na vještinama mladih. Iz tog zaostajanja u digitalnim vještinama proizlazi i nedostatak kvalitetnog IT kadra.

U takvoj klimi nedostatka stručne radne snage, tvrtkama je veliki izazov privući kvalitetne IT stručnjake. Tim više što na njih vrebaju velikani poput Googlea, Facebooka, raznih telekoma i jakih multinacionalnih IT kompanija. Nakon toga sve snažniji softverski sektor u Europi traži veliku količinu inženjera, pa ostalim tvrtkama ostaje još manji bazen adekvatnih IT-jevaca.

Kako privući najbolje IT-jevce u netehnološke tvrtke?

IT je postao infrastrukturni oslonac većine kompanija. Više od 20 godina svaka ozbiljnija tvrtka ima svoju web stranicu, a u zadnjih deset jako su bitne i mobilne aplikacije. Tvrtke za svoje djelatnosti koriste automatizacije i softvere počevši od ERP-a, preko CRM za bolje odnose s korisnicima do WMS-a za logističke tvrtke. U moru djelatnosti, postoje tisuće specifičnih komada softvera ili modula koji se razvijaju, a svojom implementacijom omogućuju bolje, brže i efikasnije poslovanje.

ant-rozetsky-HXOllTSwrpM-unsplash

Bilo da se radi o razvoju ambicioznih projekata in-house ili kolaborativnom naporu s outsourcanim IT profesionalcima, tvrtke koje nisu iz IT sektora itekako za svoj napredak trebaju IT-jevce. Kompanije pod svojim nadzorom trebaju imati razvoj produkta jer je to vrijedna nematerijalna imovina i budući mozak ili workflow tvrtke.

Da bi iskoristile priliku koju nativno ili zbog digitalne transformacije trebaju, za kompanije koje traže IT zaposlenike istražili smo koji su to faktori i ključni razlozi zbog kojeg bi developeri i drugi IT-jevci odabrali non-IT tvrtku za rad.

Kako danas razmišljaju IT profesionalci?

Postoji niz velikih istraživanja o željama profesionalaca koja pokušavaju odgovoriti na ključno pitanje što je najbitnije u izboru karijere. Na velikom uzorku od 71.000 developera HackerRank je 2019 objavio da je profesionalni rast i učenje najvažniji za čak 72% anketiranih, dok je zdravi odnos života i rada prioritet za njih 46%.

Kroz terenski rad i razgovore s brojnim IT tvrtkama, raznim profilima stručnjaka jedna od stvari koja se istaknula u očima IT profesionalaca je visina plaće, što je zapravo neka zadana stavka koja je razumljiva. Ipak, plaća nije jedina stavka koja je bitna zaposlenicima, stoga smo istražili koje su to druge jednako bitne ili čak bitnije stavke koje pridonose zanimljivosti i poželjnosti određene tvrtke nekom IT-jevcu.

dino-reic

Kako bi non-IT tvrtka mogla privući developera, pitali smo Dinu Reića, dugogodišnjeg IT profesionalca koji nakon iskustva rada u hrvatskim tvrtkama danas radi za globalne tvrtke smještene u Londonu, koji je o ovoj temi rekao:

„Tvrtka može biti non-IT, ali ako je je neki IT proizvod važan i želi ga imati u kući, što se mene kao radnika tiče to i je IT tvrtka. Primjerice Rimac radi automobile, ali imaju snažan embedded razvoj, PBZ je banka, ali imaju jaki mobile odjel, a recimo Konzum je trgovina, no ujedno imaju moćan web odjel. Niti jedna od njih nije IT tvrtka, ali imaju IT proizvod koji im je važan i s kojim žele biti konkurentni na tržištu.“

On smatra kako sve tvrtke koje žele biti globalno konkurentne ionako trebaju imati jake IT odjele. Pitali smo ga kako se može nabildati CV u non-IT tvrtki:

„Postoji manja količina krovnih firmi s dobrim pedigreom tipa Facebook, Google, Microsoft, Salesforce i sl. koje su institucije same po sebi i rad u njima se uvijek cijeni, ali mislim da sve skupa to nije toliko bitno. Bitniji su projekti na CV-u, osobni doprinos tj. uloga na istima, znanje i pristup rješavanju problema.

Za dobar CV važno je imati jednu referencu visoke kvalitete. Ako je to projekt na kojem se trenutno u firmi radi, tim bolje, ako ne, napraviti nešto u slobodno vrijeme da "budući poslodavac" može vidjeti kako razmišljaš te što si u stanju isporučiti. Ovo je doslovno pravilo za programere ili dizajnere.“

Drugi IT nomad, koji je skupio respektabilno iskustvo u različitim svjetskim i domaćim organizacijama, Hrvoje Kotnik, kao ključni motiv u radu za netehnološku kompaniju vidi:

„Čime se tvrtka bavi, radi li nešto korisno ili prodaje neku 'maglu'. Koliko je tvrtka odlučna u primjeni tehnologije, gleda li na to kao na nužno zlo ili kao priliku. Muka je raditi u firmi gdje imaš dojam da zapravo ne radiš ništa korisno ili da radiš nešto što zapravo nikome ne treba.“

Za Hrvoja postoji i par ključnih benefita koje non-IT tvrtke mogu ponuditi u odnosu na rad u klasičnoj tech kompaniji.

„Rad u non-IT tvrtki bi svakako trebao biti plus jer znači da imaš iskustvo stvarnog svijeta, svijeta zbog kojeg IT postoji i u stanju si osjetiti i prepoznati stvarne potrebe, probleme motivatore.“

Što developeri potencijalno zamjeraju non-IT tvrtkama otkrio nam je još jedan IT profesionalac Vedran Marčetić:

„Non-it tvrtke, teže prihvaćaju nove tehnologije. Uzimo na primjer auto industriju, tek u zadnjih par godina su tvrtke počele raditi na boljim infotainment sustavima, do sada je to uglavnom bilo neko rješenje uz vanjska partnerstva. Tehnologije koje se koriste isto tako znaju biti zastarjele, što u jednu ruku zna biti dobro za samu firmu, ali za karijere ljudi i ne baš“ - rekao nam je Vedran, ali i dodao da rad u netehnološkoj tvrtki može biti izuzetno koristan za karijeru - „ Ukoliko osoba radi na zanimljivom, kompleksnom projektu, referenca može biti i bolja nego da je radio u nekoj većoj IT kompaniji. Naravno uvijek će biti dobro raditi u Facebooku ili Googleu“.

Kultura kompanije i employer branding

Postoji cijeli niz perkova  koje tvrtka može ponuditi novim kandidatima. Plaća je ona polazna stavka koja je većini i presudna. No, ako IT stručnjak može birati između podjednakih financijskih uvjeta, kultura kompanije je nešto što može načiniti razliku.

Radi li se u uredu s open spaceom ili postoji opcija za remote work? Koliko se osoba može razvijati unutar tvrtke, unaprijediti svoje znanje u trenutačno aktualnoj tehnologiji?

Postoji još nekoliko faktora koje su naši developeri izdvojili kada su razmislili o ključnim privlačnim faktorima poslodavaca.

„U svakoj firmi je bitno da imaš dobar opis radnog mjesta te da ti je prvi šef dobar. Danas su na van sve firme više manje iste, teško da neka firma ima radnu kulturu koja ne prihvaća različite kulture ili nema skoro isti copy&paste kriterij odabira kandidata.“ - rekao nam je Dino Reić kada smo ga pitali o kulturi rada u kompaniji.

Drugi su developeri s kojima smo pričali istaknuli da je međusobno poštovanje i suradnja umjesto natjecanja također jako bitna. Čime poslodavci zapravo mogu privući IT stručnjake?

„Dobrim uvjetima rada prije svega, a opet ne najvažnije, međutim to je pokazatelj koliko je taj posao poslodavcu važan i cijeni li moje iskustvo, znanje i doprinos. Možda je najvažnije svrha i cilj toga što radi.“ – O svojim je x-faktorima za nastavak karijere rekao Hrvoje Kotnik. 

Bitne stavke u kulturi kompanije su veličina IT odjela, njegov management i razina slobode prema Vedranu Marčetiću, koji je izdvojio i par ključnih stvari o radnoj kulturi: „Meni je bitno da ljudi ne gube vrijeme na nepotrebne sastanke tj. da firma ima kulturu sa što manje sastanaka. Bitno mi je da su ljudi dostupni tijekom radnog vremena te da je u kulturi korištenje novih tehnologija.“

headway-5QgIuuBxKwM-unsplash

Na kraju još malo dobrih vijesti za non-IT kompanije koje traže informatičke profesionalce dolazi od Dine Reića koji na zapošljavanje gleda: „Za mene, primarna djelatnost firme me uopće ne zanima, zanima me što se od mene očekuju i kako mogu sebe razvijati u samoj firmi.“

Naši kontinuirani razgovori s IT tvrtkama te intervjui s developerima dali su nam odličan uvid u želje i potrebe IT stručnjaka. Sve to može poslužiti tvrtkama kako bi poradile na employer brandingu i kvalitetnije se predstavile IT-jevcima kao atraktivna mjesta za razvoj karijere.

Best Employers for IT Experts

Medijska kuća VIDI prepoznala je veliku potrebu hrvatskih tvrtki za IT djelatnicima i pokrenula employer branding projekt za tvrtke koje zapošljavaju IT stručnjake - Best Employers for IT Experts. Kruna projekta bit će informativni katalog atraktivnih poslodavaca za buduće i sadašnje IT stručnjake.

VIDI će kroz ovaj projekt dati prostor hrvatskim tvrtkama kojima core business nije IT, da se predstave kao tvrtke s vrijednostima, prilikama i kvalitetnom ponudom za IT stručnjake.

Vezani sadržaji
Komentari

Učitavam komentare ...

Učitavam













       

*/-->